کد خبر: 101842 - تاریخ: یکشنبه، 17 ژانویه 2016 - 08:21

گزارش نهایی آمانو:

ایران به تعهداتش عمل کرد/ راه برای رفع تحریمها باز است

آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش نهایی خود درباره ایران را که در اصل تائیدیه ای برای اجرای برجام محسوب می شود منتشر کرد.

به گزارش خوبان به نقل از سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو بیانیه ای درباره توافق هسته ای ایران و اجرای برجام منتشر کرد. در این بیانیه آمانو می گوید: امروز از این تریبون گزارشی درباره تعهدات ایران برای اجرای برجام را منتشر می کنم.

آمانو در بیانیه منتشر شده توسط آژانس گفت: ایران تمام تعهدات لازم برای اجرای برجام با توجه به کنوانسیون های شورای امنیت اجرا کرده است و جای شک و تردیدی نمی ماند.

در این بیانیه آمده است: گزارش تایید تعهدات ایران بعد از بازرسی کارشناسان آژانس از اقدامات و تاسیسات هسته ای ایران منتشر شده است.

آمانو خاطر نشان کرد: در حال حاضر روابط ایران و آژانس وارد مرحله جدیدی شده است که به نظر می رسد روز مهمی برای جامعه بین الملل محسوب شود. من از تمامی کسانی که در این مسیر تلاش کردند تشکر می کنم.

وی اظهار امیدواری کرد اجرای برجام بتواند مسیر این آژانس برای نظارت و بازدیدهای بیشتر از تاسیسات هسته ای و برنامه های ایران در مسیر غنی سازی صلح آمیز را هموار کند.

مدیر کل آژانس تصریح کرد: ایران توافق کرده به طور مقدماتی پروتکل الحاقی را رعایت کند.

وی افزود: ایران به تعهداتش عمل کرده است. راه برای رفع تحریمها باز است.

آمانو در پایان به این موضوع اشاره کرد که راه طولانی از سال ۲۰۰۳ برای اجرای برجام طی شده است و کارهای بسیاری نیز برای تحقق این توافق صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش بیانیه مشترک ایران و  اتحادیه اروپا نیز برای اعلام روز اجرای برجام، دقایقی دیگر در مقر سازمان ملل در وین قرائت می شود.

انتهای پیام/45


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads