کد خبر: 101398 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 ژانویه 2016 - 17:25

نیمی از لوازم آرایشی و بهداشتی بازار گیلان غیراستاندارد است/ایران دومین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایشی

مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: طبق آزمایش‌های صورت گرفته از محصولات بازار گیلان، نیمی از لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد است.

به گزارش خوبان، محمدعلی یوسفی امروز دظ گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره نقش استاندارد در مقابله با قاچاق کالا، اظهار کرد: موسسه استاندارد عضو ستاد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا است و طبق دستورالعمل‌ها در این راستا وارد عمل می‌شود.

وی نظارت بر بازار را از جمله وظایف استاندارد در مقابله با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: نظارت و کنترل بازار بر اساس نقشه راه تعیین شده جزو وظایف استاندارد است.

مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان حمایت از تولید با کیفیت داخلی را راهکاری برای مقابله با قاچاق کالا دانست و تصریح کرد: در ماه‌های اخیر طبق دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا که از طرف استانداری ابلاغ می‌شود، محصولات بازار را مورد آزمایش قرار دادیم.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از محصولاتی که مورد آزمایش قرار گرفتند مطابق با استاندارد نبودند، افزود: مردم باید هوشیار باشند و بدانند که کالای مورد نظر خود را از مبادی رسمی تهیه کنند تا جلوی قاچاق گرفته شود.

یوسفی بیشترین کالای غیراستاندارد در بازار را لوازم آرایشی و بهداشتی ذکر کرد و یادآور شد: مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد موجب ناراحتی پوستی و جسمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران پس از هندوستان دومین کشور مصرف‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی است، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها با تعامل و مصرف‌کننده با هوشیاری و دقت باید به این نتیجه برسند که محصولات را از مجاری رسمی تهیه کنند.

مدیر کل موسسه استاندارد گیلان لازمه تجارت سالم و تولید با کیفیت را ارتقای فرهنگ مصرف دانست و یادآور شد: اگر فرهنگ مصرف از راه کانال رسمی و درست نهادینه شود، راهکار مناسبی برای مقابله با قاچاق کالا است.

انتهای پیام/88


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads