کد خبر: 100703 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 ژانویه 2016 - 10:20

یک پیشنهاد در برابر فشارهای متکبرانه به شورای نگهبان؛

از همه امتحان بگیرید به ویژه حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و روحانی

حالا كه این فشارهای متكبرانه بر شورای نگهبان وارد می شود و در كنار این فشارها تخریب شورا توسط رسانه های همین طیف ادامه دارد، شورا در رد درخواست های تبعیض آمیز و برای روشنگری و شفاف سازی از همه به ویژه از رئیس جمهور محترم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت در كنار دیگران امتحان اخذ كند.

به گزارش خوبان، بحث ثبت نام های مجلس خبرگان در این دوره متاسفانه آغشته شده است به آفاتی كه معمول این مجلس نبوده؛ از امتحان گریزی گرفته تا فشار بر شورای نگهبان. فشار رسانه ای، تبلیغات زودهنگام، تبلیغ به سبك انتخابات های غربی، مثل دیدار با ورزشكاران و چهره های ورزشی و هنری تا لقب سازی همه و همه موجب شده است مجلسی كه یكی از شرایطش تقوای الهی است، انتخاباتش بازیچه نفس قدرت طلبان گردد.

هرچند شورای نگهبان نشان داده فضاسازی ها و فشار بر روند قانونی و شرعی آن خللی ایجاد نمی كند اما تقبیح فشار بر ساختارهای قانونی نظام هم نباید از نظر مغفول بماند.

اخذ امتحان از نامزدهای خبرگان رهبری جزء پذیرفته شده ترین شیوه های احراز صلاحیت های علمی و فقهی است كه تا به حال تا این حد به سخره گرفته نشده بود. فشار بر مراجع، لابی با فضلا و اعضای شورای محترم نگهبان برای رهایی از این آزمون، واقعا در شأن كسانی كه می خواهند وارد مجلسی با این جایگاه شوند نیست. البته این موضوع محصور به چند نفر بیشتر نیست و عموم كاندیداهای محترم از سر تكلیف و به اصرار دیگران پا به عرصه گذاشته اند و ابایی از شركت در هر نوع امتحانی ندارند و چه بسا آن را از باب اسقاط تكلیف، مبارك هم بدانند.

ولی به نظر می رسد حالا كه این فشارهای متكبرانه بر شورای نگهبان وارد می شود و در كنار این فشارها تخریب شورا توسط رسانه های همین طیف ادامه دارد، شورا در رد درخواست های تبعیض آمیز و برای روشنگری و شفاف سازی از همه به ویژه از رئیس جمهور محترم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت در كنار دیگران امتحان اخذ كند.

به نظر تنها راه حل پایان دادن به این خود برتربینی ها و احساس تبعیضی كه دارد به جامعه القاء می شود همین رویكرد عادلانه و شفاف است.

نتیجه این امتحان هر چه باشد مبارك است اگر قبولی باشد موجب سرافرازی افراد، رد تمام شبهات و ابهامات است و اگر رد باشد، اسقاط تكلیف از افراد و بیانگر روحیه عدالت خواهانه آنهاست و بیش از این رویه كمك به حفظ جایگاه بلند شورای نگهبان از گزند شایعات و جنگ های رسانه ای است.

 

منبع:جهان نیوز

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads