کد خبر: 100494 - تاریخ: یکشنبه، 3 ژانویه 2016 - 11:45

با اعدام آیت الله نمر

بی‌ارزش بودن نامه هاشمی رفسنجانی به عربستان اثبات شد!

همزمان با انتشار این خبر بود که جوی عجیب در کشور به نفع اکبر هاشمی با این تعبیر که نفوذ این فرد در کشورهای حاشیه خلیج فارس زیاد است و راه حل آخر توسل به اکبرهاشمی و منش گفتمانی‌اش است به راه افتاد.

به گزارش خوبان  به نقل از بهجت نیوز، شهید شیخ نمر النمر که در شرق عربستان زندگی می‌کرد در سخنرانی خود در فوریهٔ سال ۲۰۰۹ به مقامات سعودی هشدار داد که اگر شأن و حیثیت ما به ما بازگردانده نشود، من شیعیان را به جدایی از عربستان فرا می‌خوانم. کرامت ما مهم‌تر از تمامیت کشور است.وی در انتقاد از دولت عربستان در یک سخنرانی گفت: اگر یک کشور خارجی مسئول اعتراض‌های شیعیان است، چرا به آن کشور حمله نمی‌کنید؟ چرا به ما بدبخت‌ها حمله می‌کنید؟ به مسئول اصلی و اگر منظورتان ایران است، به ایران حمله کنید و ببینید چقدر توانش را دارید؟

خبرگزاری رویترز روز شنبه(۱۲ دی ماه ۱۳۹۴) به نقل از وزارت کشور عربستان از اعدام شیخ باقر نمر النمر رهبر شیعیان این کشور خبر داد

اما اصل موضوعی که قصد اشاره به آن را داریم جنجالی بود که آبان ماه سال گذشته در خصوص “لغو حکم اعدام شیخ نمر به حرمت نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی” ایجاد شد.

ایرنا(خبرگزاری وابسته به دولت) در آن زمان با انتشار خبری به نقل از یک پایگاه عراقی نوشت:«آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارسال پیامی به پادشاه عربستان خواستار لغو حکم اعدام شیخ النمر شده و تاکید کرده که جلوگیری از اجرای این حکم، موجب یأس تفرقه افکنان و تقویت وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام می شود»

4374345545354466

همزمان با انتشار این خبر بود که جوی عجیب در کشور به نفع اکبر هاشمی با این تعبیر که نفوذ این فرد در کشورهای حاشیه خلیج فارس زیاد است و راه حل آخر توسل به اکبرهاشمی و منش گفتمانی‌اش است به راه افتاد.

البته اکبر هاشمی رفسنجانی در همان زمان نامه‌ای به پادشاه عربستان نوشته بود(منبع:http://1o2.ir/HashemiletterSource) که دست آخر همانگونه که انتظار می‌رفت این شیخ به شهادت رسید.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این می‌باشد ؛ فردی که برخی از فرزندانش دارای پرونده های سنگین هستند ، فردی که توان حل مشکل ردصلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد ، فردی که توان اداره یک صفحه اینستاگرام را هم ندارد و به طور دائم مواضعی تندتر از نظرات وی منتشر میکند، فردی که امید اصلاح‌طلبان برای حل مسئله رفع حصر بود اما راه به جایی پیش نبرد و دست آخر فردی که حتی برای نامه اش ارزشی قائل نشدند چگونه برای آینده کشور و مسائل پیرامون انتخاب رهبر آینده اظهار نظر می‌کند؟

 

انتهای پیام/98


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads