کد خبر: 100121 - تاریخ: چهارشنبه، 30 دسامبر 2015 - 16:03

فناوری/

پرطرفدارترین نرم‌افزارهای موبایلی سال 2015

در واپسین روزهای سال ۲۰۱۵ بازار رتبه‌بندی ترین‌های سال به مانند سال‌های گذشته داغ است. اخیرا نیلسن لیستی از ۱۰ اپلیکیشن پرطرفدار سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است.

به گزارش خوبان ،آنالیز اولویت‌های افراد در موسیقی، ویدئو و دیگر زمینه‌‌های تکنولوژی یکی از تخصص‌های نیلسن است که اخیرا شاهد رتبه‌بندی پرطرفدارین اپلیکیشن‌های موبایل سال ۲۰۱۵ از جانب آن هستیم. حقیقتا قرار گرفتن اپلیکیشن فیسبوک با ۱۲۶.۷ میلیون کاربر فعال ماهانه در رتبه‌ی نخست خیلی دور از انتظار نبود. نتایج منتشر شده در این گزارش بازه‌ی زمانی ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۵ را شامل می‌شود. این میزان کاربر اپ فیسبوک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

جایگاه دوم در رتبه‌بندی پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های موبایل سال ۲۰۱۵  به یوتیوب اختصاص دارد. یوتیوب به صورت ماهانه ۹۷.۶ میلیون کاربر دارد. این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۴ رشدی ۵ درصدی داشته است. اپ مسنجر فیسبوک با اختلاف اندکی نسبت به یوتیوب با ۹۶.۴ میلیون کاربر در جایگاه سوم قرار گرفته است. شایان ذکر است این میزان رشدی ۳۱ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. این رشد قابل توجه مسنجر فیسبوک باعث شده است این اپ لقب سریع‌ترین رشد در استفاده‌ کاربران از یک اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص دهد.

گوگل با ۴ اپلیکیشن گوگل سرچ، گوگل پلی، گوگل مپس و جیمیل رتبه‌های چهارم تا هفتم را به خود اختصاص داده است. سرانجام نوبت به اپلیکیشن اینستاگرام می‌رسد تا با ۵۵.۴ میلیون کاربر جایگاه هشتم را کسب کند. اپل نیز با دو اپلیکیشن موزیک و نقشه خود جایگاه‌های نهم و دهم را به خود اختصاص داده است.

نیلسن همچنین اعلام کرده است که این اطلاعات از ۳۰,۰۰۰ کاربر بالای ۱۳ سال در آمریکا کسب شده است. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از کسانی که به این اپلکیشن‌ها دستری دارند از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند و ۴۳ درصد نیز کاربر iOS هستند.

منبع: زومیت

انتهای پیام /987

خوبان


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads