کد خبر: 109813 - تاریخ: یکشنبه، 1 می 2016 - 15:52

سردار قربانی:

گیلان قهرمان‌پرور جنگ است/ شهید املاکی الگوی نمونه رزمندگان لبنان و سوریه

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: گیلان قهرمانان زیادی مانند شهید املاکی، قلی‌پور، خوش‌سیرت و… را در جنگ پرورش داده و همه در خط‌مقدم به شهادت رسیدند.

به گزارش خوبان، سردار مرتضی قربانی امروز در حاشیه اجلاسیه بانوان نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی دانست و اظهار کرد: گیلان در برخورداری از نعمت انقلاب سرآمد است.

وی با بیان اینکه رزمندگان گیلان در عملیات‌های جنگلی حضوری شجاعانه داشتند، افزود: روزی که در خرمشهر حضور پیدا کردیم شاهد عزیزان داوطلب بودیم که گیلانی‌ها از جمله آنها بودند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تصریح بر اینکه در خرمشهر و آبادان بیش از یک‌هزار شهید گمنام شبانه خاکسپاری می‌شدند، تصریح کرد: گیلان نیز شهدای گمنام داشت.

وی تشکیل لشکر کربلا و عاشورا را با همت رزمندگان و فرماندهان گیلانی عنوان کرد و گفت: گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین کاروان کمک‌های مردمی را عازم جنگ کردند به طوری که ظرفیت انبارهای ما پر شده بود.

قربانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نان دستپخت زنان گیلانی را می‌خوردیم، افزود: زنان گیلانی در جبهه‌ها سنگ تمام گذاشتند.

وی به نقش گیلان در تشکیل لشکر کربلای 25 اشاره کرد و یادآور شد: سرداران رشید اسلام مانند محمد بیگلو، خوش‌سیرت، قلی‌پور، شفیعی و … فرماندهان جنگ بودند که همه در کربلای 25 شهید شدند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره شجاعت شهید املاکی، گفت: فرماندهان شهید گیلان جنگ را اداره می‌کردند و راهبری هشت هزار شهید این استان را داشتند.

وی اضافه کرد: شهید املاکی در ارتفاعات «بانی‌بنوک» عملیات والفجر 10 در خط مقدم می‌جنگید و عراقی‌ها با استفاده از سلاح شیمیایی سیاه‌نور زده بودند و حسین املاکی ماسک خود را برداشت و به صورت همرزم بسیجی خود زد.

قربانی املاکی را فرمانده‌ای شجاع خواند و گفت: اگر چه املاکی و آن بسیجی شهید شدند، اما حسین املاکی مردانگی، قهرمانی و عزت را به ثبت رساند.

وی با تصریح بر اینکه گیلان قهرمان‌پرور جنگ است، متذکر شد: حسین املاکی جانشین لشکر قدس گیلان بود و جانشین یک لشکر در کنار دیگر رزمندگان در خط مقدم جنگید و شهید شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: امروز املاکی به الگویی نه تنها برای ایران بلکه رزمندگان لبنان، سوریه و… تبدیل شده و از این شهید به عنوان نمونه واقعی از یک قهرمان یاد می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/2300/ب30


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads