کد خبر: 122558 - تاریخ: دوشنبه، 24 اکتبر 2016 - 08:35

وحید طیفوری ؛

گیلانیها در سرشماری اینترنتی بالاتر از میانگین کشوری مشارکت کردند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: نرخ مشارکت گیلانیها در سرشماری اینترنتی از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خوبان،  وحید طیفوری شامگاه یکشنبه در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از سامانه سرشماری اینترنتی، حدود 49 درصد از جمعیت استان گیلان به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند در حالیکه میانگین کشوری 46 درصد است.
وی اظهار داشت: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ، یک میلیون و 250 هزار نفر در استان گیلان به روش اینترنتی ثبت نام کرده اند.
طیفوری صرفه جویی در زمان و دقت در اطلاعات را از مزایای سرشماری به روش اینترنتی عنوان و خاطر نشان کرد: این سرشماری از سوم مهر تا اول آبان همزمان با سراسر کشور در گیلان انجام شد.
وی با اشاره به آغاز سرشماری به صورت حضوری از 28 مهرماه و ادامه آن تا 28 آبان ماه جاری تصریح کرد: در سرشماری حضوری ، ماموران آموزش دیده با مراجعه به خانواده ها و با مصاحبه از آنها، اطلاعات مربوط را جمع آوری می کنند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بیان داشت: خانواده هایی که در سرشماری اینترنتی کد 12 رقمی را دریافت کرده اند، بایستی در هنگام مراجعه آمارگیران ، کد را در اختیار آنها قرار دهند.
وی اظهار داشت: بخشی از کدهای آماری نامعتبر یا عدم اعتبار سنجی دارند در اینصورت ضروریست تا خانواده ها نسبت به ارایه اطلاعات به آمارگیران همکاری کنند.
طیفوری با اشاره به اهمیت سرشماری خاطر نشان کرد: داشتن آمار و اطلاعات دقیق ، صحیح و به روز موجب توانمندی بیش از پیش جامعه می شود.
در این مراسم با لوح تقدیر از معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان تقدیر به عمل آمد.

 

منبع:ایرنا

تنتهای پیام/52


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads