کد خبر: 116027 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 جولای 2016 - 08:33

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛

کاهش خرید و فروش مسکن در گیلان

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: رکود خرید و ساخت و ساز مسکن در رشت همچنان حکم می راند.

به گزارش خوبان، مسکن بعد مهمی از زندگی انسان است.مساکن امروزی گذشته از حفظ و حراست انسان از سرما و گرما وظایفی دیگر نیز بر عهده دارند.

در حقیقت مسکن امروزی نه تنها مکانی برای آسایش و فراغت انسان است،بلکه می تواند در جهت اعتلای فکری و روحی انسان موثر واقع شود و موجبات پیشرفت وی را فراهم آورد.

بنابراین در جهان امروز مسکن به عنوان یکی از نیازهای ضروری انسان،کارکردهای متنوعی دارد.

مسکن به عنوان بعدی از زندگی انسان با سایر ابعاد زندگی انسان در ارتباط و کنش متقابل است به طوری که بر یکدیگر تاثیر می گذارند و از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند، بنابراین برای مطالعه ی مسکن در یک جامعه باید به سایر عواملی که مستقیما به آن ارتباط دارند توجه کافی شود.

مسکن باید با شرایط جامعه هم‌خوانی داشته باشد

به طور مثال اگر مسکنی که ساخته می شود با شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مادی یک جامعه تطابق و هم خوانی نداشته باشد و یا با اسلوبی غیر از آن چه باید،ساخته نشود ساید مورد بی توجهی قرار گیرد.

در هر نقطه از کره خاکی خانه های مختلفی بر حسب نیازها و ضرورت های زندگی یافت می شوند. این اشکال گوناگون خود معلول عوامل متعددی هستند که انسان را ناگریز به انتخاب شکل خاصی از مسکن کرده است و تاثیر عوامل مختلف زیستی و اجتماعی به طور مستقیم و عیر مستقیم در تعیین و نوع مسکن غیر قابل انکار است.

در حال حاضر وضعیت ساخت و ساز و فروش واحدهای مسکونی در کشور ما راکد است و استان گیلان نیز از این امر مستثنی نیست.

علی حامی احمدی رییس اتحادیه بنگاههای مسکن رشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه قیمت مسکن در محله‌های مختلف شهر فرق می کند و به طور مثال برخی از واحدهای مسکونی گلسار رشت متری۵میلیون تومان فروخته می‌شود،گفت: در دیگر محلات نظیر لاکانی به طور میانگین متری ۳میلیون و در محله‌های دیگر شهر تا ۲میلیون تومان هر متر خرید و فروش می‌شود.

افزایش حداکثری ۱۰درصدی در فروش برخی از واحدهای مسکونی

وی افزود:در سالهای گذشته هرساله شاهد افزایش ۲۰تا۲۵درصدی قیمت خانه‌ها بودیم اما امسال به دلیل رکودی که وجود دارد می توان گفت، قیمت خرید و فروش برخی از خانه حداکثر ده درصد افزایش یافته است.

حامی احمدی رهن و اجاره خانه در رشت را نیز راکد دانست و ادامه داد: کاهش آمار ازدواج و بیکاری از جمله دلایل رکود اجاره خانه در رشت است.

وی خاطر نشان کرد:حتی اگر دولت خانه‌های ارزان قیمت در اختیار مردم بگذارد،باید مردم درآمد داشته باشند تا بتوانند اقساط خانه را بپردازند.

کاهش ۵درصدی معاملات خرید و فروش خانه در رشت

در ادامه این گفت و‌گو علی نیا معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان به خبرنگار ایسنا گفت: امسال ساخت و خرید مسکن همچنان راکد مانده است.

وی افزود: میزان معاملات خرید و فروش مسکن در گیلان در ۳سال اخیر ۵درصد کاهش یافته است.

علی نیا با بیان اینکه طبق روند تورم معمولات قیمت مسکن در گیلان رشد۲۰ درصدی دارد،خاطر نشان کرد:این افزایش قیمت امسال اتفاق نیافتاده است.

وی در خصوص افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر رشت تصریح کرد:واضح است کسانی که امسال برای خرید واحدها اقدام می‌کنند قیمت بالاتری نسبت به کسانی که از سالهای پیش ثبت نام کرده‌اند و آورده نیز داشته‌اند، باید بپردازند.

قیمت واحدهای مسکن مهر افزایش نیافته است

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: به هر حال قیمت واحدهای مسکن مهر افزایش نیافته است و در واقع دیگر واحدی هم خالی نیست که به متقاضیان جدید داده شود.

منبع : ایسنا

انتهای پیام*451


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads