کد خبر: 103412 - تاریخ: چهارشنبه، 3 فوریه 2016 - 18:30

پناهیان: بعد از 37 سال، می‌خواهم نه انقلابی باشم نه اسلامی، می‌خواهم کاملاً عقلانی باشم

بعضی از سیاستمداران غربی اذعان کرده بودند که رهبر ایران عجب توانست بدون حضور اصلاح طلبان رقابت ایجاد کند. اصلاح طلبان حضور پیدا نکردند و ضرر کردند چون مردم از آنها عبور کردند. مردم به گونه‌ای پرشور در انتخابات سال 90 بدون فتنه گران شرکت کردند که آن زمان دشمن واقعاً مُرد.

به گزارش خوبان،مراسم جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مسجد چهارمردان واقع در خیابان انقلاب شهر قم توسط شورای هماهنگی اصولگرایان قم برگزار شد.

متن کامل سخنان وی بدین شرح است:

سخت‌ترین مصداق ایمان، ایمان به نصرت الهی و تحقق وعده‌های خدای متعال در دنیاست. ایمان به نصرت خدا سخت ایمانی است. در اوج سختیها مقدار ایمان مشخص می شود.

در دوسال آخر دولت قبل و دو سال آغازین این دولت رهبر انقلاب به مسئولین گوشزد کردند که نصرت الهی هم هست.

برجسته‌ترین ویژگی امام خمینی(ره) ایمان به نصرت الهی بود. این ایمان به امام، شجاعت، عقل و درایت داد. امام درست برنامه ریزی کردند که در 12 بهمن وارد میهن شوند، عقلانی عمل کردند که در 21 بهمن مردم را به خیابان‌ها فرا بخوانند.

ایمان یک مقوله ارزشی نیست، عقلانی و از مقوله واقع بینی است. عقلانیت به انسان قدرت تدبیر می‌دهد. کسی که ایمان به نصرت الهی نداشته باشد انسانی بی‌عقل خواهد بود. من این انسان را احمق می‌دانم. به ما می‌گویند که از کلمه احمق در سخنرانی‌هایت زیاد استفاده می‌کنی احمق یک فحش است. خیلی به خودم فشار می‌آورم می‌گویم نادان، اما نادان یعنی کسی که نمی‌داند، نمی‌داند با احمق خیلی فرق می‌کند.

ایمان به انسان عقل می‌دهد. در روایت داریم وقتی که مولای ما امام زمان(عج) تشریف فرمایی می‌کنند عقل مؤمنین را افزایش می‌دهند، حماقت‌ها را از بین می‌برند.

چیزی که ما اکنون کم داریم عقل و عقلانیت است. در انتخابات آتی به کسانی رأی بدهید که عقل و عقلانیت داشته باشند.

برای سیاست مداری نیاز به تدبیر داریم. راننده یک ماشین را نباید جلوی چشمانش را گرفت این اقدامی خطرناک است و راننده ماشین را به دره می‌برد. رهبران سیاسی هم باید جلوی چشمانشان را ببینند.

بنده سال گذشته در روز عاشورا در اوج مذاکرات هسته‌ای طی مطلبی گفتم که تیم مذاکره کننده باید دو برابر حقوق داشته باشد، چون با وحشی‌ها مذاکره می‌کنند و باید حق مذاکره با توحش بگیرند. من تنها کسی هستم که طرفدار دو برابری حقوق آنها شدم. رویکرد مثبتی به مذاکرات داشتم.

خیلی دوست دارم از وزیر محترم خارجه بپرسم شما وقتی با اینها مذاکره می‌کردید احساس نکردی با یک مشت احمق داری مذاکره می‌کنی؟ آمریکایی‌ها کدام کارشان احمقانه نبوده؟

آمریکایی‌ها تروریست‌های تکفیری را پرورش دادند و آنقدر حماقت به خرج دادند و تکفیری‌ها را برای تخریب حرمین مطهر سوریه و عراق به صف کردند که در مقابل، مقاومت، رشدی غیرقابل بازگشت پیدا کرد. بعد از انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی را به راه انداختند. کدام احمقی در کدام اتاق فکری صدام را وادار کرد به ایران حمله کند؟ این یک نصرت الهی است. خدا دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است. امام خمینی(ره) فرمود جنگ از الطاف خفیه الهی بود.

چین با فرانسه صحبت کرد و هواپیما خواست. فرانسوی‌ها گفتند به شما می‌فروشیم، چین گفت من تکنولوژی می‌خواهم مذاکره کردند و فرانسوی‌ها گفتند 30 هواپیما بخرید تکنولوژی هم به شما می‌دهیم چین باز هم کوتاه نیامد و گفتند من فقط تکنولوژی می‌خواهم و پس از مدتی مذاکره، تکنولوژی را خریدند.

ما در مملکت‌داری درایت می‌خواهیم چیز دیگری نمی‌خواهیم. امام علی(ع) فرمود جامعه رئیس می‌خواهد برّ باشد یا فاجر. حالا ما که حرفی از فاجر نزدیم. حضرت می‌فرماید آنقدر ضرورت داشتن رئیس برای جامعه بالاست که فاجر هم باشد بالاخره یک ثبات در جامعه ایجاد می‌شود. ما که الان خیلی محترمانه صحبت می‌کنیم و می‌گوییم رؤسای یک جامعه باید تدبیر داشته باشند.

چین چرا یک ابرقدرت شد و چرا حق وتو به این کشور تعلق گرفت؟ به خاطر جمعیت زیاد و گستردگی کشورش بود.

ما اکنون چقدر جمعیت داریم؟ سوریه، لبنان، عراق، یمن و بحرین. همه جان‌برکف ایستاده‌اند. پس ما ابرقدرتیم.

10 سال پیش رئیس‌جمهور روسیه به آمریکایی‌ها گفت شما باید ایران را به عنوان یک ابرقدرت بشناسید. گفت شما اشتباه می‌کنید ایران را باید به عنوان یک ابرقدرت بپذیرید. دشمنان ما از احمق‌ها هستند و متأسفانه ما دیر متوجه شدیم.

وقتی دماغ دشمنت را می‌گیری نفسش بند می‌آید چرا به او باج می‌دهی؟

اگر دشمنان ما فرصتی یا قدرتی یافتند از روی ضعف و مهلتی بوده که ما دادیم. مطمئن باشید که آنها عددی نیستند. خواهش می‌کنم به امام این انقلاب مراجعه کنید که چقدر قدرتمند سخن می‌گفتند.

یک بار بعد از رحلت ایشان رفته بودم حسینیه جماران، آقای حاج عیسی در راه پلکان من را دیدند و خاطره‌ای نقل کردند. ایشان گفت که حاج سید احمدآقا گزارشی را برای امام قرائت می‌کرد و امام قدم می‌زد. به مناسبت گزارش حاج سید احمدآقا نام کشورهای ابرقدرت را برشمرد. حضرت امام یک‌دفعه ایستاد و فرمود چرا نام ایران را جزو ابرقدرت‌ها نبردی؟ سیداحمد تعجب کرد و به امام گفتند که این یک گزارش است و درضمن کسی هم که اینجا نیست. امام فرمود اسم ایران را جزو ابرقدرت‌ها ببر. سید احمدآقا هم با لبخند گفت بله ایران هم جزو ابرقدرت‌هاست. این قدرت امام را ببینید این وعده الهی را برای نصرت ببینید.

بعد از انتخابات سال 88 همه سیاسیون، انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 90 را مدنظر قرار دادند. غربی‌ها بمباران تبلیغاتی کردند که در این انتخابات کسی شرکت نخواهد کرد به دو دلیل: 1. اعتبار انتخابات در سال 88 از بین رفته 2. اصلاح طلب‌ها به میدان نیامدند و اصلا کاندیدا معرفی نکردند و رقابتی در این انتخابات نیست. قبل از انتخابات بنا بود رهبری در نماز جمعه سخنرانی کنند. آقا در آن سخنرانی تنها دو کلمه درباره انتخابات سخن گفتند و بعد به زبان عربی درباره مصر و بیداری اسلامی سخن گفتند. رهبر یک ذره دغدغه نداشتند هرچه مستکبران و فتنه گران تبلیغات کرده بودند اثری نداشت. آقا فقط گفتند که انتخابات خوبی خواهد بود و رونق خواهد داشت.

همین هم شد و انتخابات مجلس قبل یکی از پرشورترین انتخابات در تاریخ برگزاری انتخابات کشور بود.

بعضی از سیاستمداران غربی اذعان کرده بودند که رهبر ایران عجب توانست بدون حضور اصلاح طلبان رقابت ایجاد کند. اصلاح طلبان حضور پیدا نکردند و ضرر کردند چون مردم از آنها عبور کردند. مردم به گونه‌ای پرشور در انتخابات سال 90 بدون فتنه گران شرکت کردند که آن زمان دشمن واقعاً مُرد.

این عقل و درایت آقاست. اگر ایشان بنا بود زیادی نگران باشند مشخص می‌شد که آینده را درست ندیدند.

در کوران بحران‌های سال 88 یکی از چهره‌های سرشناس گفت که دیدم رهبری خیلی دارند اذیت می‌شوند از خبرهایی که برای ایشان می‌آورند. از نزدیک به آقا گفتم آقا خدا واقعا به شما صبر بدهد، آقا با چنان آرامشی به من نگاه کردند و گفتند: داده! این خاطره را وقتی شنیدم یاد خاطره‌ای از مرحوم طالقانی افتادم که گفته بود من هر وقت مضطرب می‌شدم پیش امام می‌رفتم تا آرامش بگیرم. تمام اینها نشانه ایمان به نصرت الهی است.

بزرگترین ضعف ما در میدان نبرد عدم ایمان به نصرت الهی است. بزرگترین عامل که موجب می‌شود عقل، تدبیر نداشته باشیم عدم ایمان به نصرت الهی است. ایمان به نصرت الهی به انسان قوت قلب و شجاعت می‌بخشد. اراده انسان را بالا می‌برد و دشمن همچنان که حقیر است در مقابل چشمان حقیر جلوه می‌کند.

کسانی که به غرب گرایش دارند ایمان به نصرت الهی ندارند. ایمان به حماقت دشمن ندارند. چشم ندارند این حماقت‌های دشمنان را ببینند.

37 سال از انقلاب اسلامی گذشته و آینده این انقلاب با ایمان به نصرت الهی تضمین می‌شود. من بعد 37 سال در خیابان انقلاب قم می‌خواهم نه انقلابی باشم نه اسلامی، می‌خواهم کاملاً عقلانی باشم.

منبع: جهان

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads