کد خبر: 118120 - تاریخ: جمعه، 26 آگوست 2016 - 15:13

رئیس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

پارک موزه دفاع مقدس در رشت ایجاد می شود

رئیس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: پارک موزه دفاع مقدس در قالب دهکده مقاومت و مرکز فرهنگی دفاع مقدس کلید خورد

به گزارش خوبان، سردار رسول جلایی در گفتگو با خبرگزاری کاسپین اظهار کرد: پارک موزه دفاع مقدس در قالب دهکده مقاومت و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در زمینی بمساحت ۳۰ هکتار در رشت احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار احداث سازه های اولیه در حال انجام است ادامه داد: برای فاز اول پروژه  ۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و پیش بینی می شود این پارک موزه ظرف پنج سال اتمام یابد.

رئیس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس در گیلان گفت: رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب خاطره دفاع مقدس، رژه نیروهای انتطامی و مسلح، نمایش فرهنگی فصل شیدایی، نمایشگاه دستاوردهای نظامی و فرهنگی، رونمایی از هشت قسمت فیلم مستند پنج دقیقه ای والدین شهدا، رونمایی از یک فیلم مستند، برگزاری نمایش خاطره دفاع مقدس و  نقد کتاب و فیلم برگزار خواهد شد.

جلایی با اشاره به اینکه امسال اولویت برنامه ها در هفته دفاع مقدس به عهده قشر هنرمندان است افزود: هماهنگی لازم با وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد گیلان انجام شده است.

وی گفت: ساماندهی و تدوین فعالیت های ستاد دفاع مقدس بر اساس کارگروه های تخصصی ۱۲ گانه شکل گرفته است و شعار محوری سی و پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس ما می توانیم با همدلی و همزبانی می باشد.

رئیس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه در ۳۸ نقطه استان گیلان شهدای گمنام خاکسپاری شده اند گفت: ۱۰۱ شهید گمنام در استان تدفین شده اند که از ۳۸ نقطه تدفین شهدای گمنام گیلان ۲۰ یادمان به پایان رسیده، ۱۰ یادمان دیگر با پیشرفت های ۲۰ تا ۷۰ درصدی در حال اجرا هستند و بقیه هم در حال طراحی هستند.

جلایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای یادمان مزار شهدای گمنام هزینه شده است، اضافه کرد: این اعتبارات از منابع دولتی نبوده است و از طریق شهرداری ها بخشداری ها تامین شده است.

 

انتهای پیام/75


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads