کد خبر: 122083 - تاریخ: دوشنبه، 17 اکتبر 2016 - 14:13

استاندار گیلان؛

نماد جدیدی از تلاش های استان در مجموعه پدافند غیرعامل کشور نمایان شده است

استاندار گیلان در کارگروه پدافند غیرعامل گفت : نماد جدیدی از تلاش های استان در مجموعه پدافند غیرعامل کشور نمایان شده است .

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی استاندار گیلان در این نشست که با حضور اعضای کارگروه پدافند غیرعامل در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های خوب صورت گرفته در بخش پدافند غیرعامل استان اظهار داشت : تلاش‌های صورت گرفته موجب شد تا تفاوت‌ها نسبت به گذشته افزایش و رتبه استان در بخش پدافند غیر عامل ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه نماد جدیدی از تلاش های استان در مجموعه پدافند غیرعامل کشور نمایان شده است  افزود : این مهم با همراهی و حمایت همه اعضای پدافند غیرعامل حاصل شد.

استاندار گیلان پدافند غیرعامل را دفاع غیر نظامی بدون نیاز به سلاح و ابزار نظامی دانست و افزود : پدافندغیرعامل باید در هرگونه اتفاقات کشور، نظامی و غیرنظامی و تمامی بحران‌ها حضوری فعال داشته باشد.

دکتر نجفی بر لزوم بهره‌گیری پدافند غیرعامل از آمار و اطلاعات بدست آمده از سوی واحدهای نظامی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و دستگاه‌های اجرایی دیگر و انسجام داده‌ها تأکید کرد و افزود : در آمایش سرزمینی، مرکز آمار استان , سازمان نقشه برداری و سازمان برنامه و بودجه اطلاعات وسیع و جامعی در بخش‌های مختلف استان حاصل شده که پدافند غیرعامل می‌تواند از آن بهره گیرد ودیگر نیازنیست مجدداً در این بخش هزینه و وقت صرف شود .

استاندار گیلان تأکید کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های موجود با تمام توان از آمادگی لازم در مقابله با هرگونه حوادث برخوردار باشیم.

استاندار گیلان با یادآوری حادثه تلخ زلزله رودبار در سال 69 به قطع تمامی امکانات ارتباطی استان با رودبار در آن روزها اشاره کرد و افزود : باید تدابیری اندیشیده شود تا در صورت قطع ارتباطات جاده‌ای سایر امکانات ارتباطی با مناطق وجود داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید جایگاه کشاورزی و امکانات خود را حفظ کنیم افزود : زیبنده نیست تولید زیتون استان از رتبه نخست کشوری به رتبه چهارم سالهای طی گذشته  تنزل یابد.

دکتر نجفی از تلاش برای توسعه باغات زیتون خبر داد و بر ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با آفت مگس زیتون تاکید کرد .

استاندار گیلان با بیان اینکه مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی جزو برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد افزود : اگر کمک و همراهی گروه‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها نبود جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی مقدور نمی‌شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های گروه‌های مردم نهاد در جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی اظهار داشت : تشکر ویژه را باید از گروه‌های مردم نهاد داشته باشیم که در این راستا زحمات بسیاری را متحمل شدند.

 نجفی با بیان اینکه خطر سنبل آبی هنوز در گیلان رفع نشده افزود : مطمئن هستم ریشه‌ها و بذرهای این گیاه مهاجم  هنوز وجود دارد که نیاز تدوین برنامه‌ای 5 تا 10 ساله از سوی وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته الحمدا… جایگاه استان در بخش‌های مختلف در حال ارتقاء است افزود : در کارگروه رفع موانع تولید در بخش اعطای تسهیلات اعتباری گیلان اکنون جزو 5 استان برتر کشور قرار گرفته‌ است .

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رسیدگی به وضعیت محل دفن زباله سراوان تأکید کرد و افزود : واقعاً رنج می‌بریم در استانی با این زیبایی و موهبت‌های الهی که مسافران و گردشگران آن می‌پندارند که مردمان این استان در بهشت زندگی می‌کنند اما متأسفانه مردمان منطقه سراوان از وجود حشرات و معضلات زباله در رنج هستند.

وی با بیان اینکه تمامی مدیران از جمله پدافند غیرعامل ، فرمانداری و شهرداری باید  اقدامات را سرعت دهند تا مردمان این منطقه را از رنج رهایی دهند افزود : چگونه است که شهرداری تحت عناوین کارهای فرهنگی هزینه می‌کند اما آنجایی‌که  باید سریع تر  اقدامی انجام دهد ورود نمی‌کند.

نجفی بر ضرورت همراهی منابع طبیعی در حل مشکلات سراوان تاکید کرد و با بیان اینکه حل مشکل سراوان باید جدی گرفته شود افزود : حتی اگر درختی برای  حل این مشکل قطع شود  بهتر از آن است که صدها انسان دچار بیماری و آسیب شوند .

استاندار گیلان با بیان اینکه برخوردهای غوغا سالارانه که فرصت کاری را از دیگران سلب می‌کند را نمی‌پسندیم افزود : نمی‌توانیم شاهد باشیم تا مگس و حشرات آن فرزند خردسال سراوانی را تهدید کند و بگوییم در آینده قرار است کاری صورت گیرد.

وی از برگزاری حدود 200 نشست درخصوص مدیریت پسماند در طی 3 سال گذشته خبر داد و افزود : نتایج خوبی در این جلسات حاصل شد و برنامه‌ریزی های خوبی درخصوص تفکیک زباله و کمپوست اجرا شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت کارخانه های کمپوست استان در سه سال گذشته به 700 تن رسید  افزود : راه‌اندازی زباله سوز و کمپوست با مشارکت طرف خارجی از جمله برنامه‌هایی است که قطعاً در فضای پسا برجام شکل خواهد گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه 850 میلیون گرسنه در جهان وجود دارد بر ضرورت افزایش محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود : توسعه محصولات کشاورزی از قبیل برنج، چای، بادام زمینی، مرکبات، کیوی، فندوق، گل گاوزبان و بهره‌گیری از فرصت‌های دریا محور از جمله برنامه‌های مهم استان به شمار می‌رود.

استاندار گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی در مبارزه با آفت مگس زیتون تأکید کرد و افزود : علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در مبارزه با آفت مگس زیتون اما متأسفانه آسیب در باغ‌های سنتی جدی است.

نجفی با بیان اینکه باید بحران‌ها را با علم و برنامه‌ریزی هدایت کنیم افزود : فعال کردن ظرفیت‌های داخلی در جهت توسعه و شکوفایی ضروری است .

استاندار گیلان از کاهش نرخ بیکاری استان به 9.3 در 3 ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود : برای نخستین بار نرخ بیکاری گیلان تک رقمی گردیده و 3 درصد نیز از نرخ متوسط کشوری کمتر شد.

وی در ادامه نیز با بیان اینکه در سنوات گذشته هیچ‌گاه کاهش نرخ بیکاری گیلان در فصل بهار در این سطح نبود افزود : با تلاش‌های صورت گرفته جایگاه گیلان از دومین و پنجمین استان بیکار کشور به جایگاه  استان  هشتم  اشتغالزای کشور دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/232


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads