کد خبر: 109940 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 می 2016 - 13:42

آیت‌الله نوری‌همدانی:

نظام قدرتمند اسلامی خون‌بهای شهداست/ بسیج میلیونی در منطقه تشکیل شده است

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید عظام گفت: مردم ایران مقابل استکبار خوداتکایی دارند و در نتیجه خودباوری توانستند انرژی هسته‌ای را تسخیر کنند و با ساخت موشک‌ها لرزه به اندام دشمن بیندازند.

به گزارش خوبان، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی دقایقی پیش در اجلاسیه هشت هزار قهرمان نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان با سلام به آزادگان و جانبازان و شهدای والامقام، میرزا کوچک و سردار همدانی و افراد ممتازی که در راه اسلام گام‌های برجسته‌ای برداشتند، اظهار کرد: شهید کسی است که به لحاظ معارف اعتقادی، خداشناسی، معاد و نبوت برجستگی دارد.

وی با بیان اینکه وجود مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار گیلان موجب شد بار دیگر به این استان سفر کنم، افزود: شهید به لحاظ عمل بسیار بالا برجستگی دارد و شهادت بالاترین عمل است.

مرجع تقلید شیعیان شهدا را به لحاظ ایثار و خدمت دارای محتوای بسیار جامع و کامل دانست و تصریح کرد: در مطالعه وصیتنامه شهدا می‌بینیم که آنها هدفی جز خدا نداشتند و با اخلاص تمام و به عشق ولایت فقیه به جبهه‌ها رفتند و امام(ره) را ابراهیم زمان توصیف کردند.

وی با تصریح بر اینکه رزمندگان در راه خدا جان خود را فدا کردند، افزود: هر چه داریم مدیون شهدا بوده و امنیت موجود در ایران اسلامی مرهون خون شهداست.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی با وجود آیت‌الله خامنه‌ای بسیار قدرتمند است، خاطرنشان کرد: نظام قدرتمند اسلامی خون‌بهای شهداست.

وی گفت: مردم ایران در مقابل استکبار خوداتکایی دارند و در نتیجه این خودباوری توانستند انرژی هسته‌ای را تسخیر کنند و با ساخت موشک‌ها لرزه به اندام دشمن بیندازند.

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه نظام اسلامی توانست پناهگاهی برای مستضعفان جهان باشد، یادآور شد: نظام اسلامی مستضعفان جهان را امیدوار کرده است.

وی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز بسیج میلیون‌ها نفر در منطقه تشکیل شده است.

نوری‌همدانی با بیان اینکه نظام‌ اسلامی موقعیت بانوان را به آنها شناسانده است، خاطرنشان کرد: تعداد بانوان در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بسیار بالاست و همه اینها خون‌بهای شهداست.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) فرمودند خداوند به شهید هفت مورد عنایت کرده و نخستین قطره خونی که از شهید چکیده می‌شود تمام گناهانش بخشیده می‌شود و سر راه شهید متصدیان بهشتی عطرآگین می‌کنند و زمانی که به بهشت می‌رود هر جا که بخواهد سکونت می‌گزیند و شهید به وجه‌الله می‌نگرد.

مرجع تقلید شیعیان یکی از درهای بهشت را مربوط به مجاهدان دانست و افزود: پیامبر(ص) فرمود هر کس به جهاد اهمیت ندهد، دین و عزت خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: تا امروز کسانی که در راه خدا گام برداشتند، توانستند لرزه بر جان مستکبران بیندازند و گیلان به غیر از کنگره ملی هشت هزار شهید نکته دیگری نیز دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی به فردی ماهیگیر به نام «بویه» اشاره کرد و متذکر شد: این ماهیگیر فضایی را به وجود آورد که موجب انتشار فرهنگ اهل بیت(ع) شد.

وی کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان را ریشه در آرمان‌گرایی مردم این استان عنوان کرد و یادآور شد: امروز روز شهادت امام هفتم شیعیان بوده و آموخته‌های جهادگران از اهل بیت(ع) است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در راه اسلام گام بردارند، جزو اولیای الهی هستند و انسان باید برای از بین بردن استکبار تلاش کند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است و با این رویکرد به انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم.

به گزارش فارس، تمبر نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان توسط آیت‌الله نوری همدانی رونمایی شد.

انتهای پیام/132


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads