کد خبر: 117909 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 آگوست 2016 - 12:56

با حضور روسای اتاق بازرگانی و نظام‌ مهندسی گیلان

نشست توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی و نظام‌ مهندسی گیلان برگزار شد

نشست توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و نظام‌ مهندسی گیلان با حضور روسای اتاق بازرگانی و نظام‌ مهندسی گیلان برگزار شد.

به گزارش خوبان، نشست مشترک توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان صبح امروز با حضور رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان در اتاق بازرگانی رشت برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان در نشست مذکور با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست گفت: این نشست در راستای توسعه همکاری‌های اتاق و نظام‌ مهندسی ساختمان استان برگزار شده است.

هادی تیزهوش‌تابان با بیان اینکه بخش‌های خصوصی و دولتی استان باید با تعامل در کنار یکدیگر برای توسعه استان تلاش کنند، افزود: تبادل نظرات و پیشنهادها می‌تواند در برطرف کردن مشکلات تاثیرگذار باشد.

وی کمک بخش‌های دولتی و خصوصی در به حداقل رساندن مشکلات را مهم دانست و افزود: با استفاده از امکانات بخش دولتی و خصوصی می‌توان توسعه استان را رقم زد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با ارائه گزارشی از فعالیت این اتاق خاطرنشان کرد: نخستین اتاق بازرگانی رشت در سال 1304 تاسیس شد.

وی خود را چهاردهمین رئیس اتاق بازرگانی گیلان دانست و گفت: نخستین رئیس اتاق بازرگانی مرحوم افشار بود.

تیزهوش‌تابان به برقراری ارتباط تجاری گیلان و آستراخان روسیه اشاره کرد و یادآور شد: گیلان از حدود 200 سال قبل با روسیه ارتباط تجاری دارد.

وی آستراخان را استان جنوبی روسیه عنوان کرد و گفت: آستراخان دارای 14 بندر بوده و ایرانیان و گیلانیان در استان تجارت دارند و با منطقه مذکور آشنا هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان را در استحکام ارتباط تجاری بین ایران و روسیه تاثیرگذار دانست.

وی با اشاره به اینکه مردم روسیه علاقه‌مند به شاعر مشهور ایران عمر خیام هستند، گفت: در این کشور پنج کتاب از عمر خیام منتشر و حتی یک فیلم درباره وی ساخته شده است.

تیزهوش‌تابان احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را از جمله اقدام‌های مهم برای رونق اقتصادی و فعالیت تجار ایرانی در این کشور عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان گیلان نیز در نشست مذکور با ارائه گزارشی از فعالیت این ساختمان در استان گفت: نظام‌ مهندسی ساختمان گیلان دارای 16 دفتر نمایندگی در شهرستان‌های مختلف استان است.

عبدالرضا قاسمیان با بیان اینکه سازمان مذکور دارای 20 هزار نفر عضو است، تصریح کرد: حدود 45 تا 50 درصد اعضا دارای پروانه اشتغال هستند.

وی فعالیت اعضای سازمان مهندسی ساختمان گیلان را در بخش‌های عمرانی، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی و ترافیک عنوان کرد.

به گزارش فارس، در نشست مذکور رئیس اتاق بازرگانی گیلان خواستار تنظیم تفاهمنامه همکاری با سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان در حوزه عمران شد که مورد موافقت قاسمیان قرار گرفت.

منبع:فارس

انتهای پیام/215


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads