به گزارش خوبان به نقل از کاسپین،داوطلبین آزمون دستیاری دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ کشور با ارسال نامه ای به وزیر بهداشت به تغییرات اعمال شده در منابع طرح سوال آزمون دستیاری دندانپزشکی سال۹۵ اعتراض و خواستار تغییر آن شدند در این نامه آمده است:

به نام خدا
جناب آقای دکتر حسن هاشمی ۹۵/۶/۱۰
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام
ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه شما در دوران طلایی وزارت بهداشت و درمان و قدردانی از عمل شایسته تدوین کتاب های جامع ملی دندانپزشکی ، با توجه به تغییرات اعمال شده در منابع طرح سوال آزمون دستیاری دندانپزشکی سال۹۵ نسبت به منابع سال های گذشته و تعیین کتب ملی به عنوان رفرنس اصلی در کنار منابع تکست خارجی موارد ذیل خدمتتان ایفاد میگردد:

۱- کتب مذکور تاکنون در هیچ دانشگاهی تدریس نشده و امسال اولین سال انتشار کتب میباشد و همانطور که مستحضر هستید هر کتابی در مراحل اولیه تدوین و انتشار دارای غلط های علمی و نگارشی بوده که این کتب نیز از این قانون مستثنی نیستند. برخی اشتباهات آشکار که به پیوست این نامه خدمتتان ارائه می گردد سبب سردرگمی داوطلبین و زیر سوال بردن بار علمی آزمون خواهد شد لذا انتظار می رود در ابتدای امر کتب مذکور چند سال در دانشکده های سراسر کشور تدریس شده و پس از اصلاح کم و کاستی ها وارد مراحل بعدی شود.

۲- با توجه به رفرنسی که در تاریخ ۱۸بهمن ۹۴ در سایت سازمان سنجش گذاشته شد تمامی ۱۴ کتاب ملی با تمامی فصول و بدون حذفیات به رفرنس های سال های گذشته اضافه شده است که این حجم بسیار زیاد ، غیرعادلانه و با توجه به زمان محدود برای رسیدن به تسلط ، عملا غیرممکن می باشد.

۳- تمامی فارغ التحصیلان و دانشجویان مشمول این امتحان در گذشته این کتاب را مطالعه نکرده اند و هیچ پیشینه علمی نسبت به آن ندارند.

۴- این حجم از تغییرات نسبت به رفرنس سال گذشته بی سابقه و غیر عادلانه بوده و بیش از سه برابر شده است جالب آنکه همراه کتبی که به عنوان کتاب ملی معرفی شده چندین فصل از کتب تکست نیز معرفی شده که این خود دلیل محکمی بر کامل نبودن کتب ملی و نیاز فعلی به رفرنس خارجی و تناقض آشکار هست.

۵- تا به حال قانون تغییر در کتب مرجع به این شکل بوده است که کتابهای جدید ابتدا در دوره عمومی تدریس می شدند و در مرحله بعد مرجع امتحان بورد تخصص قرار می گرفتند و در نهایت بعد از طی این مراحل مرجع آزمون دستیاری قرار میگرفتند اما امسال این قانون نقض شده است.

۶- تعداد داوطلبین آزمون دستیاری دندانپزشکی هر ساله حدود ۱۵۰۰ نفر می باشد که این نامه تاکنون توسط بیش از۶۰۰ نفر دندانپزشکان داوطلب امضا گردیده است و معترض به این مصوبه شورای محترم هستند .

حال با توجه به اجحاف صورت گرفته برای داوطلبان آزمون امسال و مدت زمان پیشرو و بیان موارد فوق از شما وزیر محترم دولت تدبیر وامید خواهشمنداست نسبت به این بی عدالتی ، بی تفاوت نمانید و مساعدت و همکاری لازم را در خصوص بازگرداندن منبع آزمون دستیاری به سال های قبل و موکول کتب ملی به پس از تدریس در دانشگاه ها و گذراندن روندعادی وقانونی خود مبذول فرمایید.

پیشاپیش از توجه و مساعدت جنابعالی نهایت تشکر را داریم.

و من الله توفیق

جمعی از داوطلبین آزمون دستیاری دندانپزشکی سال ۱۳۹

انتهای پیام/56