کد خبر: 122027 - تاریخ: یکشنبه، 16 اکتبر 2016 - 19:53

مسوول حقوقی سازمان آتش نشانی ؛

مزاحمان تلفنی 125 کلانشهر رشت پی گیری می شوند

مسوول حقوقی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: مزاحمان تلفنی سازمان آتش نشانی رشت از طریق واحد حقوقی در حال پی گیری هستند .

به گزارش خوبان، امیرگلرخ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به این که 70 درصد تماس های روزانه با ۱۲۵ آتش نشانی رشت مزاحمان تلفنی هستند، واحد حقوقی این سازمان با جدیت با این موضوع برخورد می کند.
وی با بیان این که مزاحمت تلفنی در حقوق کیفری یک فعل عمدی آگاهانه و از جمله جرایم غیر قابل گذشت است، اظهار کرد: بر اساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده هرگاه فردی با استفاده از تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص(حقیقی یا حقوقی) ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می شود.
وی خاطر نشان کرد: برخی از مزاحمت های سامانه 125 توسط کودکان و با استفاده از تلفن منزل و یا تلفن همراه والدین انجام می گیرد که نیاز است تا خانواده ها بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.
مرکز ستاد فرماندهی و کنترل 125 آتش نشانی کلانشهر رشت، در یک هفته گذشته پاسخگوی دو هزار و 779 تماس شهروندان بود که از این تعداد ارایه خدمات به بالغ بر 59 مورد حریق ، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان انجام شد.
بر اساس آخرین آمار، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دارای 12 ایستگاه با 320 نیرو است. 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads