به گزارش خوبان، امیرگلرخ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به این که 70 درصد تماس های روزانه با ۱۲۵ آتش نشانی رشت مزاحمان تلفنی هستند، واحد حقوقی این سازمان با جدیت با این موضوع برخورد می کند.
وی با بیان این که مزاحمت تلفنی در حقوق کیفری یک فعل عمدی آگاهانه و از جمله جرایم غیر قابل گذشت است، اظهار کرد: بر اساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده هرگاه فردی با استفاده از تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص(حقیقی یا حقوقی) ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می شود.
وی خاطر نشان کرد: برخی از مزاحمت های سامانه 125 توسط کودکان و با استفاده از تلفن منزل و یا تلفن همراه والدین انجام می گیرد که نیاز است تا خانواده ها بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.
مرکز ستاد فرماندهی و کنترل 125 آتش نشانی کلانشهر رشت، در یک هفته گذشته پاسخگوی دو هزار و 779 تماس شهروندان بود که از این تعداد ارایه خدمات به بالغ بر 59 مورد حریق ، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان انجام شد.
بر اساس آخرین آمار، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دارای 12 ایستگاه با 320 نیرو است.
انتهای پیام/
بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد
سوارکاران خمامی در رقابتهای استانی به ۱مدال طلا و ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند
مهدی رحیمی به مدال برنز رسید
قضاوت مرنضی نوروزی در مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی
«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد