کد خبر: 120389 - تاریخ: یکشنبه، 25 سپتامبر 2016 - 16:18

معاون هماهنگ کننده سپاس قدس گیلان:

مردم تشنه فرهنگ دفاع مقدس هستند

معاون هماهنگ کننده سپاس قدس گیلان گفت: مردم تشنه فرهنگ دفاع مقدس هستند و نمونه آن در استقبال گسترده از نمایش فصل شیدایی به خوبی نمایان بود.

به گزارش خوبان، عباس بایرامی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در این شهرستان با اشاره به پاسداشت دستاوردهای فرهنگ شهادت، اظهار کرد: باید تمام زوایای پنهان دفاع مقدس را به همگان نشان دهیم زیرا دارای ابعاد عجیب و عمیق فراوان است.

معاون هماهنگ کننده سپاس قدس گیلان افزود: پس از جنگ سرد در هر مناظره‌ای آمریکا و شوروی در مقابل همدیگر قرار می‌گرفتند اما در جنگ تحمیلی در کنار یکدیگر و حامی اصلی عراق بودند.

وی با اشاره به اینکه نگاه و زاویه ما نباید به پیام‌های دفاع مقدس محدود باشد، افزود: دفاع مقدس متعلق به فرد و گروه خطی نیست.

بایرامی به نقش دریا و دریانوردی اشاره کرد و گفت: همگان جنگ را در میدان خاکریز می‌دانند اما نقش نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی بسیار موثر بود.

معاون هماهنگ کننده سپاس قدس گیلان درباره مدارک جمع‌آوری شده شهدا و ایثارگران گفت: در مدت 14 سال تنها 30 درصد از مدارک شهدا و ایثارگران را جمع کردیم اما با درخواست از مردم و پایگاه‌ها طی پنج ماه این رقم به 92 درصد رسیده است.

وی هشت سال دفاع مقدس را عامل سربلندی ایرانیان در جهان دانست و گفت: در دفاع مقدس شاهد اتحاد تمام مذهب‌ها و مردم بودیم که نمونه آن شهدای ارامنه، مسیحی، یهودی، شیعه و سنی ایرانی بود.

بایرامی با بیان اینکه دفاع مقدس یک مدل از فرهنگ و علم است، ادامه داد: باید هدف را بشناسیم و انسجام ملی را به خوبی اثبات کنیم.

وی مردم را تشنه فرهنگ دفاع مقدس خواند و یادآور شد: نمونه این فرهنگ را در استقبال از تئاتر میدانی فصل شیدایی مشاهده کردیم و نگاه جهادی باید سرلوحه تمام مسؤولان در تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از خانواده شهدای مدافع حرم بندرانزلی تجلیل شد.

انتهای پیام/556


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads