کد خبر: 118117 - تاریخ: جمعه، 26 آگوست 2016 - 12:51

مشاور ارشد پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی «جایکا»:

مدیریت تالاب انزلی 3 سال دیگر ادامه می‌یابد/ تالاب انزلی منبع بزرگ اکولوژیک/وجود 240 نوع پرنده نایاب در تالاب انزلی

مشاور ارشد پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی «جایکا ژاپن» گفت: فاز دوم احیای تالاب انزلی از دوسال پیش آغاز شده و تا سه سال دیگر برنامه مدیریت یکپارچه تالاب ادامه می‌یابد.

به گزارش خوبان، توموئو آئوکی امروز در حاشیه افتتاح مرکز بازدید کنندگان تالاب بندرانزلی به عنوان پروژه مشترک ایران و ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی اظهار کرد: از حدود 10 سال پیش اقدام‌های مطالعاتی در تالاب انزلی توسط گروه جایکا آغاز شد.

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه تالاب انزلی طبق اولویت هر بخش انجام می‌شود، افزود: گروه جایکا در همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست ایران نقش خود را ایفا می‌کند.

مشاور ارشد پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی «جایکا ژاپن» با اشاره به اینکه روابط تاریخی ایران و ژاپن فراز و نشیب چندانی نداشته است، تصریح کرد: همکاری در فاز دوم احیای تالاب انزلی از دوسال پیش آغاز شده و تا سه سال دیگر برنامه مدیریت یکپارچه تالاب ادامه می‌یابد.

وی تالاب بین‌المللی انزلی را یک اکوسیستم بسیار ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: تالاب انزلی منبع بزرگ اکولوژیک محسوب شده و مطالعه در زمینه‌های دیگر تالاب را در دست اقدام داریم.

آئوکی با بیان اینکه در تالاب انزلی بیش از 240 گونه پرندگان نادر شناسایی شده است، یادآور شد: تالاب انزلی از نظر زیست‌محیطی برای گونه پرندگان دارای اهمیت بسیاری است.

وی درباره افتتاح مرکز مذکور متذکر شد: مرکز بازدید کنندگان تالاب بندرانزلی به عنوان پایگاهی برای اطلاع‌رسانی درست در زمینه تالاب و ویژگی‌های آن محسوب می‌شود و مکانی مناسب برای حضور گردشگران و مشاهده ویژگی‌های تالاب انزلی است.

منبع:فارس

انتهای پیام/2300/و

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads