کد خبر: 122522 - تاریخ: دوشنبه، 24 اکتبر 2016 - 10:30

سید حسن نصرالله:

ما خواستار به نتیجه رسیدن موضوع ریاست جمهوری لبنان هستیم

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به کاهش اقدامات تروریستی در عرسال به اهمیت نبرد حلب و موصل و سرنوشت ساز بودن این نبردها و موضوع ریاست جمهوری این کشور پرداخت.

به گزارش خوبان، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت شهادت «الحاج حاتم حمادی» ملقب به «الحاج علاء» فرمانده ارشد این جنبش سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی اظهار داشت: به خانواده، برادران و دوستان شهید الحاج حاتم الحمادی تبریک می گویم. وی فرزند لبنان و مقاومت اسلامی بود. در جریان نبردها در سال ۲۰۰۰ میلادی، شهید علاء مسئول پدافند هوایی در جنوب بود و در جریان جنگ ۲۰۰۶ نیز مسئول پدافند کل لبنان بود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از زمان پیدایش خطر تکفیری ها، شهید حاج علاء از نخستین فرماندهانی بود که به میدان آمد. وی از جمله فرماندهان اصلی بود که جنگ ها را مدیریت می کرد و از فرماندهان اصلی عملیات القلمون بود که پیروزی دوم محسوب می شود.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: در دوره اخیر خودروهای بمب گذاری شده از سوی القلمون وارد کشور نشد؛ زیرا شرایط برای عوامل این گونه اقدامات دیگر راحت نیست. امنیت امروز ما به برکت همین خون ها و فداکاری ها است. شهید علاء از فرماندهان اصلی در اتاق عملیات و میدان بود.

وی تصریح کرد: اقدامات تروریستی در دامنه های عرسال و سلسله کوه های این منطقه، به پایین ترین حد کاهش یافته است. پیش از این نیز گفته ایم که همانگونه که نبرد حلب برای تمامی منطقه سرنوشت ساز است، نبرد موصل نیز بر روی تمام منطقه تاثیر دارد و سرنوشت ساز است.

سید حسن نصرالله عنوان کرد: تمامی جهان امروز پشت جنگ حلب ایستاده است و ما باید کادر فرماندهی خود را در این منطقه تقویت می کردیم که شهید حاج علاء از جمله آنها بود. شهید علاء در نبردی حساس به شهادت رسید؛ نبردی که در بخشی از جنگ حلب تاثیر بسیاری داشت.

وی افزود: ما با بررسی کامل و جامع تحولات منطقه تصمیم گرفتیم در سوریه حاضر شویم و در اتخاذ این تصمیم، از هیچ کس دستور نگرفتیم یا کسی ما را به این کار وادار نکرد. ما با هوشیاری، درک و دقت در تشخیص به سوریه رفتیم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: شهید علاء و تمامی شهدا، شهیدان بصیر در نبردی روشن هستند که شبهه ای در آن وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی گروه های مردمی در منطقه با پیشینه چندین هزار ساله حضور دارند که طی سال های اخیر برخی کمر به نابودی آنها و تاریخشان بسته اند. در میان مردم منطقه، آنها که بیش از همه از تکفیری ها آسیب می بینند، اهل تسنن هستند.

سید حسن نصرالله در رابطه با تجاوز سعودی ها به یمن نیز گفت: دست کم ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر در یمن تحت محاصره هستند. شورای امنیت، موضع بین المللی و کشورهای اسلامی و عربی در قبال شهادت صدها نفر در سالن عزاداری در صنعا کجاست؟

وی در ادامه در رابطه با عراق نیز تاکید کرد: عراقی ها در موضع ملی واقعی در مقابله با داعش هستند و برای آزادسازی موصل می جنگند. فردا خواهند گفت که حلب متعلق به ترکیه است نه سوری ها؛ درست همانگونه که امروز در خصوص موصل مدعی هستند.

دبیرکل حزب الله در همین زمینه تصریح کرد: ترکیه به بهانه دفاع از خودش قصد نبرد در موصل را دارد و حشدالشعبی را از نبرد منع می کند.

وی ادامه داد: آیا کسی در جهان خواستار تحقیق در خصوص کشورهای حامی داعش است و مسئولیت جنایات این گروه تروریستی را برعهده می گیرد؟ کلینتون اذعان کرده که سعودی ها و کشورهای دیگر داعش را ایجاد کرده اند. آیا کسی آنها را مورد بازخواست قرار داده است؟

سید حسن نصرالله بیان داشت: هدف از ایجاد داعش، اهانت و توهین به اسلام و نام پیغمبر ما حضرت محمد صلوات الله علیه است.

وی در ادامه تاکید کرد: هر کس تصور می کند که ما یا خانواده های ما خسته می شوند، کور خوانده است. زیرا ما پس از اینکه از سال 1982 تا سال 2000 با اسرائیل جنگیدیم و جنوب لبنان را آزاد کردیم، مشغول آماده شدن برای نبردهای بعدی شدیم. ما به شهیدانمان در سوریه افتخار می کنیم و از این موضوع خجالت نمی کشیم.

دبیرکل حزب الله در همین زمینه تصریح کرد: ما قومی هستیم که خسته نمی شویم و تا پایان راه تلاش خواهیم کرد. هیچ کس نیز بر روی شکست، عقب نشینی و ضعف ما حساب نمی کند.

وی در ادامه بیان داشت: زمانی که در محور سوریه به پیروزی برسیم، دلیلی برای ماندن در این کشور نداریم و به لبنان بازخواهیم گشت. بنابراین فقط در صورت پیروزی در سوریه، به لبنان باز خواهیم گشت. ما از پیروزی نقشه تکفیری ها جلوگیری کرده و آن را شکست دادیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به وضعیت داخلی این کشور پرداخت و گفت: سخنرانی سعد الحریری در حمایت از میشل عون به عنوان گزینه ریاست جمهوری راه را برای حل این بحران در جلسه آتی پارلمان باز کرد. هر چند این سخنرانی تنشی علیه ما ایجاد کرد ولی من از این موضوع عبور می کنم و با وجود اینکه حق واکنش نشان دادن به آن را دارم اما اکنون پاسخ نمی دهم.

وی همچنین تاکید کرد: ما به این دلیل سکوت کرده ایم که قصد داریم موضوع ریاست جمهوری به نتیجه برسد و در صدد ایجاد تنش نیستیم. در زمان باقی مانده نیز به دنبال افزایش نقاط مثبت هستیم. اظهارات منتسب به جنبش أمل صحیح نیست و رهبران این جنبش نیز این موضوع را رد کرده اند.

سید حسن نصرالله بیان داشت: هیچ کس به اداره کشور به صورت دوقطبی فکر نمی کند حتی بر اساس فرقه گرایی، مذهبی و حزبی. برخی نگرانی ها وجود دارد که رهبران علت آن را می دانند و باید در راستای رفع این نگرانی های اقدام کنیم. ما به صورت دائم برای حل موضوع ریاست جمهوری با متحدان خود در حال رایزنی بودیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر ائتلاف میان طرفین(أمل و حزب الله) بر اساس اعتماد پابرجا است، پس هیچ اختلافی این ائتلاف را بر هم نمی زند. روابط جنبش أمل و حزب الله عمیق تر و قوی تر از آن است که با سیاه نمایی برخی در این خصوص به هم بخورد. زمانی که در جلسه آتی پارلمان حاضر شویم، در حالتی از تفاهم با جنبش أمل وارد خواهیم شد.

وی تصریح کرد: آنچه که به دنبال آن هستیم امنیت و یکپارچگی کشور است حتی اگر به حساب و هزینه ما تمام شود. ما با متحدان خود صادق و وفادار خواهیم بود.

دبیرکل حزب الله در ادامه خطاب به هواداران جریان ملی آزاد نیز عنوان کرد: به هیچ کس اجازه ندهید که رابطه حزب الله و جریان ملی آزاد را تحت تاثیر قرار دهد و در این خصوص سیاه نمایی کند. حزب الله از ابتدا به میشل عون پایبند بود.

وی همچنین بیان داشت: به دلیل عدم ممانعت از نخست وزیری سعد الحریری، باید بها و هزینه واقعا سنگینی را بپردازیم. ما می خواهیم از ورود گزینه مورد حمایتمان به کاخ ریاست جمهوری بعبدا مطمئن شویم. در جلسه آتی پارلمان، تمامی اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت حاضر خواهند شد و عماد عون را به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند کرد. ما از طریق ارتباط با فراکسیون های پارلمان، برای دستیابی به نقاط مثبت تلاش می کنیم تا کسی برای مرحله آتی نگران نباشد.

انتهای پیام/332


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads