کد خبر: 120345 - تاریخ: یکشنبه، 25 سپتامبر 2016 - 08:44

طلسم 24 ساله شکست

فوتسال ایران به نیمه‌نهایی جام‌جهانی رسید/ پاراگوئه هم حریف پادشاهان آسیا نشد

تیم ملی فوتسال ایران در یک‌چهارم نهایی جام جهانی مقابل پاراگوئه به برتری رسید و در جمع چهار تیم برتر قرار گرفت.

به گزارش خوبان، تیم ملی فوتسال ایران در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی کلمبیا از ساعت 0:00 بامداد امروز(یکشنبه) در ورزشگاه کولیسئو به مصاف پاراگوئه رفت و در پایان وقت‌های اضافه با نتیجه چهار بر سه به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کرد.

تک گل ایران در نیمه اول بازی را احمد اسماعیل‌پور در دقیقه 16 به ثمر رساند. مهدی جاوید نیز در دقایق 23 و 35 برای ایران گلزنی کرد.
ناظم‌الشریعه در ترکیب اولیه تیم ملی علیرضا صمیمی، فرهاد توکلی، احمد اسماعیل‌پور، اصغرحسن‌زاده و مهدی جاوید را قرار داد. اتفاق عجیب این بازی،‌ حضور حسین طیبی بازیکن مصدوم تیم ملی بود. او در بازی قبل به شدت مصدوم شد و حتی با تیم تمرین نکرد اما با تلاش‌های پزشک تیم به این بازی رسید.
تیم ملی ایران در نیمه نخست این دیدار برتر مطلق بازی بود و موقعیت‌های مختلفی توسط طیبی، جاوید و اسماعیل‌پور از دست رفت تا اینکه مارتینز در دقیقه 13 موفق شد روی غفلت دروازه‌بان و مدافع ایران، گل اول پاراگوئه را به ثمر برساند. بعد از این گل احمد اسماعیل‌پور فرصت داشت تا موقعیت تک به تک با دروازه‌بان را تبدیل به گل کند اما ضربه چیپ او به بیرون رفت.
در ادامه و در دقیقه 16 بازی یک ضربه کرنر برای ایران به دست آمد. ناظم‌الشریعه بعد از اعلام این کرنر، تقاضای تایم اوت کرد تا طرح زدن آن ریخته شود. اسماعیل‌پور نیز بعد از رسیدن توپ، با شوتی سرکش به زیبایی اولین گل ایران را وارد دروازه حریف کرد. اما در حالی که 26 ثانیه به پایان نیمه اول مانده بود سالاس گل دوم پاراگوئه را زد و نیمه اول با شکست ایران به پایان رسید.
شاگردان ناظم‌الشریعه در نیمه دوم برای جبران تفاضل یک گل به زمین وارد شدند و فرهاد توکلی در دقیقه 22 گل دوم را وارد دروازه پاراگوئه کرد اما داور خطای هند گرفت و گل مردود اعلام شد. در ادامه روی یک کار تیمی توپ به مهدی جاوید رسید و او دومین گل ایران را به زیبایی هر چه تمام به ثمر رساند  تا بازی دوباره به تساوی کشیده شود.
فشار حملات ایران رفته رفته بیشتر شد تا به گل برتری برسیم. روی یک ضد حمله کشاورز می‌توانست گل برتری را بزند اما با بدشانسی توپ به تیر دروازه خورد و برگشت تا ضد حمله پاراگوئه شکل بگیرد اما واکنش عالی صمیمی مانع از فروپاشی دروازه ایران برای سومین بار شد.
پاراگوئه در این نیمه نیز همچون نیمه اول تنها دفاع می‌کرد و چشم امید روی ضدحملات داشت اما در دقیقه 35، بازیکن این تیم کارت قرمز دریافت کرد و ملی‌پوشان ایران از این موقعیت استفاده کردند و جاوید گل سوم و برتری را به ثمر رساند. پاراگوئه بعد از این گل از سیستم پنج نفره استفاده کرد و موفق شد روی ضربه ایستگاهی گل تساوی را بزند. این بازی در وقت‌های معمول مساوی شد.

در وقت اضافه اول بازی مهدی جاوید فرصت پیش انداختن ایران را داشت اما دروازه‌بان دوم پاراگوئه که به بازی آمده بود، این توپ را گرفت.
در وقت اضافه دوم هر دو تیم محتاط بازی کردند اما در ثانیه‌های پایانی اسماعیل‌پور باز هم برای ایران گلزنی کرد و ناجی تیم ملی شد. در 22 ثانیه پایانی ملی‌پوشان مدارا کردند و ایران با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت.
ایران پیش از این در سال 1992 به نیمه نهایی رسیده بود.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف پیروز بازی اسپانیا و روسیه برود. این بازی از ساعت 2:00 بامداد به وقت ایران آغاز شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads