کد خبر: 121915 - تاریخ: شنبه، 15 اکتبر 2016 - 09:18

فاصله کلینتون و ترامپ در نظرسنجی رویترز به 7 درصد رسید

نتایج آخرین نظرسنجی ملی رویترز حاکی از کاهش یک درصدی حمایت از ترامپ نسبت به هفته گذشته است.

به گزارش خوبان، بر اساس آخرین نظرسنجی ملی انجام شده، بخت هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – برای پیروزی در انتخابات ماه آینده، 7 درصد بیشتر از دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه اوست.
طبق این نظرسنجی که به صورت مشترک از سوی رویترز و موسسه ایپسوس و در بازه زمانی 7 تا 13 اکتبر (16 لغایت 22 مهر) انجام شده است، 44 درصد رای‌دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده از کلینتون حمایت می‌کنند؛ در حالیکه میزان حمایت از ترامپ در این نظرسنجی 37 درصد برآورد شده است.
ترامپ ماه گذشته در حال کم کردن فاصله خود با کلینتون بود؛ اما افشاگری جمعه گذشته واشینگتن پست در مورد نامزد جمهوری‌خواهان با انتشار ویدئویی که در آن وی در سال 2005 سخنان رکیکی را درباره زنان به زبان آورده بود، باعث افزایش فاصله او با نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها شد.
متعاقب این افشاگری، ادعای چند زن در طول هفته گذشته درباره تعرض جنسی ترامپ به آنها طی سالهای قبل نیز در فاصله کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات، کار را برای نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان دشوارتر کرد. از این رو، انتظار می‌رود در نظرسنجی‌های بعدی، ادعای این چند زن نیز در میزان حمایت از او تاثیرگذار باشد.
در مقابل، در نظرسنجی جدید رویترز- ایپسوس، در حالیکه حمایت از ترامپ یک درصد نسبت به نظرسنجی قبلی کاهش یافته است،‌ حمایت از کلینتون پس از دومین مناظره انتخاباتی با افزایش یک درصدی مواجه شده است.
در نظرسنجی قبلی رویترز – ایپسوس، 43 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی در بازه زمانی 30 سپتامبر تا 6 اکتبر (نهم تا پانزدهم مهرماه) اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو  به نامزد دموکرات‌ها رای خواهند داد؛ در حالیکه این رقم در مورد نامزد جمهوری‌خواهان 38 درصد بود.
نظرسنجی جدید رویترز – ایپسوس به صورت آنلاین در 50 ایالت آمریکا و با مشارکت 2889 رای‌دهنده احتمالی انجام شد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/52

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads