کد خبر: 119833 - تاریخ: دوشنبه، 19 سپتامبر 2016 - 23:14

یادداشت/

عید غدیر سرچشمه هرحمد و ثنای است که بدو آراست و اسلام از او برخاست/غدیر عهد پیمان،میثاق به عهد است

محمدعلیدخت/

غدیر سرچشمه هرحمد و ثنای است که بدو آراست و اسلام از او برخاست. غدیر تغییر بدر و احد و شان نزول صفین و نهروان بوده و (بدر) عدالت می خواست (احد) شجاعت را آرزو می کرد (خیبر) تماشای صداقت را تمنا داشت.

به گزارش خوبان، محمدعلیدخت در یادداشتی نوشت:

وازه عید تنها یک بار در قرآن آمده و به معنای پیروزی است که نعمت های آسمانی برمومنان فرود می آید. در فرهنگ اسلامی نیز از روزی که انسان درآن گناه ومعصتی مرتکب نشود عید تعبیر کرده اند و اینک عید غدیر که غدیرش سرجشمه جوشان ولایت است که سینه نفتیده(خم) به جام محبت و دوستداران پیامبر (ص) و خاندانش جاری است به شمار می رود.

غدیر سرچشمه هرحمد و ثنای است که بدو آراست و اسلام از او برخاست. غدیر تغییر بدر و احد و شان نزول صفین و نهروان بوده و (بدر) عدالت می خواست (احد) شجاعت را آرزو می کرد (خیبر) تماشای صداقت را تمنا داشت را به روایت وا می داشت. و (غدیر) آمین آن همه دعا را و نثا را تفسیر می کرد. غدیر روز بشیریت انسان است، غدیر تداوم رسالت محمد در ولایت علی است.غدیر عهد پیمان،میثاق به عهد است.غدیر عید عدالت و رهبری است.تاریخ به تماشای اقیانوس غدیر ایستاده که می خروشد و مانند آبهای کهنه را از ستیز بیدار کرده و با خود می برد.ابراهیم نیز به دست ایستاده مریم،آغوش گشوده،اسماعیل می خنند و هاجر اشک ادمانی می چکاند و همه توفندگی نگاه مردمی از تبار آفتاب تماشا می کنند که غدیر  مزیبان اوست ،همان که خورشید را مهمان کلبه کوچک بشریت کرده ، بازوی جانشین او را در دست می فشرد و تاج ولایت را بر سرش می نهد را به روایت شیرین و پند آموز اسلام می پرداخت…سلام خدا برتوای آخرین فرستاده  و برتوای بهترین جانشین است.

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads