کد خبر: 114977 - تاریخ: چهارشنبه، 13 جولای 2016 - 23:26

در جلسه تهیه و تصویب طرح جامع این خشکبیجار مطرح شد؛

شهردار خشکبیجار: طرح جامع تفصیلی به رشد و توسعه بخش کمک شایانی خواهد کرد/ مدیر راه و شهرسازی گیلان: طرح جامع شهر خشکبیجار به شورای عالی شهرسازی معماری کشور ارسال شده است

جلسه تهیه و تصویب طرح جامع شهر خشکبیجار روز گذشته در شهرداری این شهر با حضور مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

به گزارش خوبان: شهردار خشکبیجار در جلسه تهیه و تصویب طرح جامع این شهر گفت: از برنامه های مهم و اولویت دار شهرداری و شورای اسلامی تاپایان سال جاری اجرایی و محقق شدن طرح جامع خشکبیجار است .

وی تصریح کرد : تحقق این فرآیند بی تردید به رشد و توسعه شهر کمک شایانی خواهد کرد و به طور قطع منافع و مصالح شهروندان تامین خواهد شد .

شهردار خشکبیجار با اشاره به اینکه امسال بودجه چهار و نیم میلیارد تومانی به شهرداری خشکبیجار اختصاص یافته است، افزود: این رقم از افزایش۱۵درصدی بودجه نسبت به سال گذشته شهرداری این شهر برخوردار می باشد.

وی تصویب این میزان بودجه را نشات گرفته از روی اعتمادسازی دو سویه مردم و شهرداری اعلام کرد و افزود: بی تردید با این میزان اعتبار کارهای بزرگ و ماندگاری در سطح شهر خشکبیجار انجام و باعث ارتقای رضایتمندی مردم خواهد شد. که ۶ درصد اعتبارات برای کارهای عمرانی و ۴۰ درصد دیگر برای هزینه های جاری در نظرگرفته است.

اثنی عشری اصلاح هندسی معابر و میادین شهر را از جمله پروژه های شاخص این شهرداری برشمرد و گفت:علاوه بر بهسازی و اصلاح معابر شهر با قدرت و قوت اجرایی و عملیاتی خواهد شد ضمن اینکه توسعه پارک نیز با جدیت دنبال و پیگیری خواهد. هم اکنون به دنبال تملک زمین در این شهر برای تحقق این طرح هستیم و همچنین احداث بلوار را از دیگربروژه های این شهرداری در سال جاری عنوان کرد.

شهردارخشکبیجار با تاکید براین مطلب که اجرایی شدن طرح جامع شهر باجدید دنبال خواهد شد از برگزاری نشست هم اندیشی ونهائی کردن این طرح با حضورکارشناسان وزارت راه و شهرسازی استان گیلان در محل شهرداری این شهر خبر داد.

وی همچنین کل فضای سبز شهرداری خشکبیجار را در شرایط کنونی ۴ هکتار اعلام کرد و افزود: ۱ هکتار دیگر نیز بر توسعه فضای سبز شهرداری افزوده خواهد شد و ۲ هم در قالب دستور کار داریم وی با بیان اینکه مردم فهیم شهر خشکبیجار منتظر اجرایی طرح جامع شهر هستند و افزود: بیش از سه سال این طرح کار شده تا اجرایی شود و انشاء اله بانهایی کردن هرجه سریع تر به شهرداری ابلاغ تا انتظارات مردم منطقه محقق شود .

اثنیعشری

رییس شورای شهر خشکبیجار در این جلسه گفت: شاید از بدو تولد شهرداری تابه حال همه مردم این شهر همین مشکل طرح جامع را داشتند وسعت بخش خشکبیجار ۹۵۰۰هکتار است که ۵۰۰الی ۶۰۰هگتار مربوط به شهر و نصف ایتنها باغ و مزارع است .

ابراهیم صفری افزود : تنها یک دهم شهر مسکونی است و بخاطر همین سکونت می خواهند و متاسقانه به علت تحقق این امر به مرکز استان نی رود و از حضور مقامات کشوری و استانی تقدیر و تشکر و خواستار تحقق آن شدند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با تشکر از  شهردار توانمند خشکبیجار که با تلاش خود برای فراهم کردن این شرایط و بستر تلاش کرده اند وگفت: جا دارد از شهردار شهر خشکبیجار تقدیر وتشکر شود طرح جامع شهر خشکبیجار بعد از مراحل استانی تصویب در کارگروه تخصیصی شهرسازی و معماری و شورای توسعه استان به ریاست استاندار برای تصویب به شورای عالی شهرسازی معماری کشور ارسال گردیده است.

خدیجه انشاء افزود : این مهم پس از برسی به استاندار ابلاغ و استانداری جهت اجرایی شدن به شهرداری برای دادن ضوابط و مقررات ابلاغ می کند.

وی در ادامه گفت:در شهر خشکبیجار اعضای کمیته فنی شهرسازی به همراه شهردار و شورای شهر اسلامی برای بازدید میدانی وکنترل نهایی به منطقه اعزام شده اندکه انشاء اله با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان این کار به یک سرانجام مطلوب سوق دهیم.

دبیرکمیته شورای عالی معماری ایران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آقای ابراهیم اثنی عشری شهردار پرتلاش که دوسال به صورت شبانه روز در شورای عالی معماری و کمیته فنی پیگیر سیاست های برای خشکبیجار بودند.

احمد نیکخواه  افزود: برای این امر به استان گیلان مراجعه و در شهرخشکبیجار از نزدیک برای بررسی و تصویب طرح جامع تفصیلی با بازدید عملی که در محل انجام شده و با استماع نظرات نادهای محلی و شورای محلی این امر گردید.

وی افزود: این کمیته در ظرف هفته آینده شهر خشکبیجار را بررسی می کند تا حداکثرکارایی را برای طرح جامع تفصیلی این شهر که باپیگیری شهرداری و شورای انجام شده است پویا و شکوفا نمایند .

نیکخواه در ادامه افزود: ما امیدواریم با اجرایی شدن و اهدافی که در ان طرح پیاده می شود شاهد توسعه متوازن باشیم وطرح های جامع باید واقع گرایانه و اینک به عینه عملیاتی شود.

انتهای پیام/135


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads