کد خبر: 104221 - تاریخ: جمعه، 12 فوریه 2016 - 15:14

امام جمعه خمام ؛

شرکت در انتخابات از مهم‌ترين وظايف است

اين نظريه را صاحبان انديشه سكولاريستي و اومانيستي و ليبرالي و نيز جريانهاي وابسته به قدرتهاي زورگوي شرقي و كمونيستي و يا غربي و نظامات سرمايه‏داري دنبال مي‏كردند.

به گزارش خوبان: حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری در نماز جمعه خمام با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: جشن و راهپيمايي 22 بهمن مانند محرم و عاشوراي امام حسين(ع)، مردم خود ميزبان و ميهمان مراسمند. هر اتفاق مهمي در گذر ايام و سال‌ها کهنه مي‌شود مگر ايام‌الله، روزهاي خدايي. 22 بهمن که ولايت حق و برائت از شياطين را در تار و پود خود دارد، از همين جنس است. 22 بهمن حقيقتا عيد است، عيد غدير انقلاب ماست. عيد يعني آن مناسبتي که هر سال تکرار مي شود؛ اين تکرار شادمانه نسبت به روز بيست و دوم بهمن که روز پيروزي انقلاب است،

 

وی افزود: هر سال با قوت و قدرت ادامه داشته و خواهد داشت. انقلاب اسلامي ايران، فقط محدود به مرزهاي کشورمان نبوده و نيست؛ بلکه آرماني براي همه بشريت است تا از اين سيستم ظالمانه بين المللي نجات پيدا کنند. ديگر گروه هاي سياسي مبارز با رژيم شاهنشاهي، فقط مقدار تغيير و تحول در داخل کشور را مي خواستند و فقط به سرنگوني رژيم پهلوي و جايگزيني آن با يک حكومت مردمي براي تأمين آزادي و رفاه عمومي فکر مي کردند. بدون هيچ توجه و احساس مسؤوليتي نسبت به ديگر ملتها و كشورها حتي امت اسلام، تا چه رسد به محرومان و پابرهنگان و مستضعفان عالم. اين نظريه را صاحبان انديشه سكولاريستي و اومانيستي و ليبرالي و نيز جريانهاي وابسته به قدرتهاي زورگوي شرقي و كمونيستي و يا غربي و نظامات سرمايه‏داري دنبال مي‏كردند. اينان بدون اعتقاد به استقلال صددرصدي، حتي پيشنهاد حفظ رژيم ستم‏شاهي را نيز مطرح مي‏نمودند و صرفاً تا سر حد ايجاد زمينه دمكراسي و در اختيار گرفتن كابينه دولتي راضي بودند و در نگاه‏هاي عميق و راهبردي خود نيز چشم به غرب و شرق عالم و قدرتهاي پيشرفته و غارتگر و استعمارگر اروپايي دوخته بودند.

 

امام جمعه خمام گفت: حضرت امام خميني(ره) که رسالت جهاني انبياء را بر دوش داشت تمام گستره زمين را مي ديدند. از اين منظر انقلاب يك جريان عميق و انديشه زلال و منطق مستحكم و اقناع‏كننده‏اي مي‏باشد كه افكار و انديشه‏ها و دلهاي تشنه عدالت و پاكي و امنيت و آزادگي را در تمامي عالم تحت تأثير قرار داده است. انقلاب اسلامي به‏سان شعاع خورشيدي مي‏ماند كه وقتي طلوع ‏كرد، تمام دنيا و حيات بشر را از شرق و غرب عالم متوجه خود ساخت زيرا جوهره و فلز انقلاب اسلامي، بين‏المللي و جهاني بوده است و لذا با پشتوانه نصرت الهي در ابعاد گوناگون، موج‏آفرين گرديد و وعده حضرت امام(ره) مبني بر صدور انقلاب به اقصي نقاط جهان را متجلي ساخت.

 

حجت الاسلام عاشوری گفت: به فرمايش مقام معظم رهبري: انتخابات، تجديد قواي ملت و بيعتي تازه با اهداف انقلاب است و مردم تعيين مي‏كنند كدام‏يك از مسؤولان بمانند يا بروند. ايشان فرمودند: حرفهاي برخي افراد، سياسي و به دور از انگيزه‏هاي خدايي است.

وی تصریح کرد : اما اكنون قصد ندارم به آن‏ها بپردازم. و تأکيد کردند که بايد حقيقت انقلاب همواره در ذهن مردم زنده بماند. چون هدف اساسي جبهه‌ دشمن، به فراموشي سپرده شدن اهداف انقلاب است. عزت و افتخار و اقتدار ميهن و ملت، در گرو عمل به وظايف انقلابي است که شرکت در انتخابات از مهم‌ترين اين وظايف به شمار مي‌رود. اين انتخابات با همه‌ اهميتش، مقطعي است؛ و آنچه بعد از چند هفته باقي مي‌ماند مسائل اساسي کشور از جمله مقاوم‌سازي اقتصاد است. ظرفيت عظيم نيروي انساني تحصيل‌کرده و پرانگيزه، ويژگي‌هاي اقليمي و منابع و ذخائر طبيعي ايران فرصت مغتنمي است. مسئولان بايد با تکيه بر اين سرمايه‌هاي بي‌نظير، اقتصاد کشور را به‌گونه‌اي مقاوم کنند که دشمن از فکر فشارهاي اقتصادي براي تحميل خواسته‌هايش منصرف شود. با هدايت سرمايه‌ها به سمت توليد صنعتي و کشاورزي، به پيشرفت کشور شتاب دهيد تا دشمن بالاجبار بفهمد که تحريم بي‌فايده است. کساني که از دشمنان خود غافل مي‌شوند و دلشان به آنها خوش است، هيچ‌گاه مورد تمجيد مردم قرار نمي‌گيرند. بايد مراقب بود که پشت لبخند دشمن چه حيله‌اي نهفته است. دشمن وقتي سلسله‌ دوستي بجنباند، در لباس دوست کاري مي‌کند که هيچ دشمني نمي‌تواند.

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه گفت : مقام معظم رهبري در باره تشخيص کانديداي اصلح فرمودند:«به نظر بنده اين‏جور مي‏رسد كه چون يكايك افراد را ممكن است نشناسيم، خود بنده هم وقتي اين فهرست‏ها را مي‏آورند كه بيايم رأي‏ بدهم، بعضي از آدم‏هاي اين فهرست‏ها را نمي‏شناسم، امّا اعتماد مي‏كنم به آن كساني‏كه اين‏ها را معرّفي كرده‏اند و نگاه مي‏كنم ببينم آن كساني‏كه اين فهرست را معرّفي كرده‏اند چه كساني هستند؛ اگر ديدم اين‏ها آدم‏هاي متديّن و مؤمن و انقلابي‏اي هستند، به حرف‏شان اعتماد مي‏كنم و به فهرست آن‏ها رأي مي‏دهم؛ اگر ديدم نه، كساني‏كه اين فهرست را داده‏اند كساني هستند كه به مسائل انقلاب، به مسائل دين، به مسائل استقلال كشور خيلي اهمّيّتي‏ نمي‏دهند، دل‏شان دنبال حرف آمريكا و غيرآمريكا است، به حرف‏شان اعتماد نمي‏كنم. ممكن است غلط انتخاب كنيم، عيبي ندارد؛ خداي متعال از ما قبول خواهد كرد، چون تلاش خودمان را كرده‏ايم.»

 

انتهای پیام/6315


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads