کد خبر: 117552 - تاریخ: چهارشنبه، 17 آگوست 2016 - 09:12

شب تلخ کاروان ورزش ایران در المپیک تکمیل شد/ بهداد سلیمی حذف شد

وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران که در حرکت یکضرب رکورد المپیک و جهان را شکسته بود در حرکت دو ضرب نتوانست در سه حرکت وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و از دور این مسابقه کنار رفت.

به گزارش خوبان، مسابقات وزنه برداری دسته فوق سنگین سی و یکمین دوره بازیهای المپیک از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد امروز به وقت تهران با حضور ۱۱ وزنه بردار آغاز شد که بهداد سلیمی نماینده ایران در این وزن بود.

سلیمی در حرکت اول خود وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دوم نیز وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی برای حرکت سوم وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه شد و رکورد این دسته را در اختیار خودش نگه داشت.

بعد از سلیمی لاشا تالاخادزه از گرجستان با ثبت وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد. گور میناسیان از ارمنستان با مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی سوم شد.

برای حرکت دوم رقابت سنگین تر بود. بهداد سلیمی که چند ماهی است زانویش را جراحی کرده و آمادگی کاملی برای زدن حرکت دو ضرب نداشت، در حرکت اول خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند و از داوران دو چراغی قرمز دریافت کرد.

درحالی که سلیمی در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد و از داوران سه چراغ سفید دریافت کرد، هیات ژوری این وزنه را از وزنه بردار ایران قبول نکرد تا کار به حرکت سوم کشیده شود. وی در سومین حرکت دو ضربه خود هم مقابل وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی قرار گرفت اما نتوانست این وزنه را مهار کند.

سلیمی در شرایطی به مدال نرسید که پیش از او و در رشته کشتی فرنگی هم قاسم رضایی و امید نوروزی که دو شانس مدال طلا بودند نتوانستند به این مهم برسند و تنها رضایی موفق به کسب یک مدال برنز شد تا شب سیاه کاروان ورزش ایران در المپیک سی و یکم تکمیل شود.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/34


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads