کد خبر: 109916 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 می 2016 - 08:56

سلاح هسته ای به گزینه روی میز امریکا برای سوریه آمد/ “ترامپ” را تا چه حد جدی بگیریم؟

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد در صورتی که رئیس جمهور این کشور شود، بعید نیست از سلاح هسته ای علیه داعش استفاده کند.

به گزارش خوبان، “جنایتی برای تاریخ!” ایالات متحده امریکا با داشتن پرونده قطوری از جنایات ، نسبت به دیگر کشورها در طول تاریخ پیش تاز است و اکنون نیز بیکار ننشسته و این صفحات تاریخ بشر را خط خطی می کند.

تمنلانلرعتزب

جنایت های آمریکا اینقدر وسیع است که موضوعات مختلفی در بر می گیرد از سلاح کشتار جمعی هسته ای گرفته تا پرورش تروریسم، اما برخی از این اقدامات به قدری هولناک و عظیم است که تاریخ گنجایش تکرار ان را نخواهد داشت در همین راستا می توان به فاجعه هیروشیما اشاره کرد.

اولین بمب اتمی که تا آن روز ناشناخته بود، شهر هیروشیما با خاک یکسان کرد و با این حمله عصر هسته‌ای جهان آغاز گشت و لکه سیاهی در تاریخ بشریت ثبت شد که بر اثر آن 140 هزار نفر یا در دم کشته شدند یا بعدا بر اثر سوختگی های ناشی از تشعشات هسته ای جان باختند. آمریکا هرگز بابت این عمل خود عذرخواهی نکرد. سه روز بعد از حمله اتمی به هیروشیما شهر ناگازاکی نیز هدف حمله اتمی قرار گرفت و در آنجا نیز 74 هزار نفر کشته شدند

امروزه نیز سلاح هسته ای و عدم کار برد ان از موضوعات مورد توجه بسیاری از کشورها است که گاها باعث می شود تا رفت امدها و رفتارهای بین المللی مهمی پیرامون ان شکل بگیرد از جمله ان می توان به مذاکرات هسته ای ایران با شش قدرت جهانی اشاره کرد، کشورهایی که خود دارای سلاح هسته ای هستند و از عوامل خطرناک برای بشریت به حساب می آیند به بهانه بحث هسته ای  کش مکش های فراوانی را رقم زدند.

تمنلانلرعتزب

با توجه به همه این تفاسیر دور از نظر است که کشوری بخواهد مانند آنچه ایالات متحده در امریکا انجام داد به بهانه های مختلف اینکار را در منطقه دیگر انجام دهد چرا که کاربرد سلاح هسته ای دیگر محدود به یک منطقه نیست بلکه مواد رادیواکتیویته مناطق اطراف ان را نیز تحت تاثیر قرار داده و تا چند نسل را نیز درگیر خواهد کرد.

آزمايش سلاح هاي هسته اي نه فقط بر زمين و دريا ها تاثير نامطلوبي به جاي مي گذارد بلکه لايه هاي زيرين زمين نيز از آن بي تاثير نيست و آثار مخرب رادیواکتیو همچنان بین نسلهای بعدی در این کشور قربانی می‌گیرد.

اما گفتیم “دور از نظر است” کشوری بخواهد دست به چنین کاری بزند در حالی که ایالات متحده امریکا همواره در جنایت استثنا بوده و هست و برای اثبات این حرف رجوع می کنیم به نظریه یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که  تا کنون در انتخابات درون حزبی این کشور پیش تاز است  و استفاده از سلاح هسته ای را بعید نمی داند.

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با شبکه “ان بی سی” مدعی شد در صورتی که رئیس جمهور این کشور شود، بعید نیست از سلاح هسته ای علیه داعش استفاده کند.

تمنلانلرعتزب

ترامپ مدعی شد: با وجودی که سلاح هسته ای امری نفرت انگیز است، بعید نیست از آن علیه داعش استفاده کنم سلاح هسته ای مشکل جهان بزرگ در زمان کنونی است؛ اما هیچ گزینه را برای نابودی داعش بعدی نمی شمارم.

اما بد نیست در اینجا اشاره ای داشته باشیم به این موضوع که ایالات متحده برای نابودی داعش تنها نیاز به اراده کافی دارد اما نه تنها دلیلی برای نابودی این دست پرورده خود نمی بیند بلکه آن را دستاوزیری قرار داده برای تازیدن در منطقه تا از این طریق بتواند سیاست های جنایتی خود را اعمال کند.

نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا با سه ملیون عضو از بزگترین نیروهای نظامی جهان به شمار می‌رود.شکل گیری آن به جنگ های استقلال آمریکا از بریتانیای کبیر (1775) باز می‌گردد. این نیرو تاکنون در جنگ های بزرگ ومهمی چون جنگ جهانی دوم،جنگ ویتنام،جنگ کره ،جنگ عراق و افغانستان حضور داشته است.

تمنلانلرعتزب

ریاست این نیرو بر عهده رئیس جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل قوا و اداره آن برعهده وزیر دفاع آمریکا می‌باشد. بودجه این نیرو بالاترین بودجه در بین نیروی نظامی جهان و تشکیل دهنده نیمی از هزینه نظامی جهان می‌باشد. این نیرو دارای سه ملیون عضو می‌باشد که نیمی از آنان را نیروهای ذخیره تشکیل می دهند،سربازگیری در زمان صلح وجود ندارد و این نیر و با عنوان یک ارتش با نیروهای حرفه ای شناخته می‌شود بنابراین اگر آمریکا اراده کافی برای از بین بردن داعش داشت راه های واضح تر و مهم تری هم بود که بتواند ان را از بین ببرد.

این درحالی است که همه شواهد نشان می دهد مقامات واشنگتن  خواب های جدیدی برای منطقه دیده و همچنان به استفاده ابزاری از گروه های ترو.ریستی  دل بسته اند، ادعای دونالد ترامپ و صحبت های انتخاباتی وی آنگونه نیست که بگوییم تماما زائده افکار تند وی  باشد بلکه پشت ان جریانهای تندرویی قرار دارد که وی به عنوان نامزد انتخاباتی وارد این بازی می شود.

از طرف دیگر نیز شاهد اعزام نیرو از سوی آمریکا به سوریه هستیم که در این رابطه وزیر امورخارجه سوریه می گوید: اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه غیرقانونی است و هدف از این اقدام، تغییر دولت در دمشق است، من بارها به شرکای آمریکایی‌مان گفته‌ام اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند. آن‌ها همانطور که از دولت عراق مجوز گرفتند، یا باید از دمشق مجوز بگیرند یا طرحشان را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند. اگر این اقدام را انجام دهند، شک ندارم که ما در شورای امنیت به قطعنامه‌ای می‌رسیم که هم برای ائتلاف تحت هدایت آمریکا و هم دولت سوریه قابل قبول خواهد بود؛ زیرا همه ما با مشکلی مشترک مواجه هستیم.

از سوی دیگر  حضور غیرقانونی آن‌ها در سوریه، در وهله اول نشانه این موضع قلدرمابانه آمریکاست مبنی بر این که حکومت اسد غیرقانونی است و دیگر این که به نظرم نشانگر هدف آن‌ها برای حفظ امکان استفاده از ائتلاف برای انجام حمله نه فقط به مواضع تروریست‌ها، بلکه به احتمال زیاد سرنگونی حکومت سوریه است. کاری که در لیبی نیز انجام شد.

استفاده از سلاح هسته ای علیه یک گروه تروریست که  دارای سرزمین مشخص نیست قطعا می تواتد تبعات خطرناکی را به همراه داشته باشد که چند کشور مجاور را درگیر کند بلکه نبرد با تروریسم باید براساس همکاری و مشارکت برابر با رعایت حاکمیت کشورها باشد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/12366


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads