کد خبر: 117547 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 آگوست 2016 - 23:30

چه بلایی بر سر این تیم آمده است؛

سقوط آزاد کشتی فرنگی ایران در المپیک/ «بنا»ی طلایی لندن فرو ریخت!

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در دوره گذشته المپیک با کسب سه مدال طلا تاریخ‌ساز شده بود چهار سال بعد هر سه مرد طلایی‌اش را ناکام دید تا کابوس محمد بنا کامل شود و مردانش به طلا نرسند.

به گزارش خوبان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در شرایطی پای به بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو گذاشت که بسیاری از مدعیان جهانی، محمد بنا و شاگردانش را جزو زهردارترین رقبای خود می‌دانستند اما جدال سه روزه کشتی فرنگی المپیک، واقعیت دیگری را نمایان کرد.

شاید توقع تکرار نتایج طلایی المپیک لندن از تیم کنونی غیرمنطقی بود، اما تیم کنونی محمد بنا در المپیک ریو حتی سایه‌ای از تیم قبلی هم نبود و تمامی نفرات این تیم بی رمق و ناامید کشتی گرفتند. دیگر خبری از آن سوریان و نوروزی و رضایی آماده و قبراق نبود و حتی سعید عبدولی جنگنده هم با وجود کسب مدال برنز به گونه‌ای وارد تشک می‌شد که انگار قرار است مثل همیشه حقش را بخورند!

حبیب اله اخلاقی و بشیر باباجانزاده هم به گفته محمد بنا، امید زیادی به رسیدن به فینال نداشتند و در عمل نشان دادند حتی برای رسیدن به مدال برنز هم مشکل دارند.

به هر حال کشتی فرنگی ایران در بازیهای المپیک ریو نه تنها نتوانست از اعتبار و آبروی قبلی خود در المپیک لندن دفاع کند، بلکه لشگری از مردان خسته و بی رمقی را به میدان فرستاد که بیش از سه دقیقه توان مبارزه نداشتند و همگی به محض پایان تایم اول کشتی همچون حریفی دست و پا بسته و ناتوان برابر رقبای خود قرار می گرفتند.

آنچه مسلم است تمرینات بدنسازی اردوی تیم ملی و برنامه‌های محمد بنا و همکارانش در المپیک ریو جواب نداد و کشتی فرنگی ایران با یک سقوط آزاد عجیب و متاثرکننده در برزیل همراه بود.

محمد بنا و همکارانش که طبیعتا باید پاسخگوی دلایل این ناکامی باشند، درحالی نتوانستند انتظارات را در ریو برآورده کنند که در المپیک لندن سه مدال طلا توسط سوریان، نوروزی و رضایی کسب کردند اما همین سه کشتی گیر در ریو شکست خوردند و سقوط آزاد کشتی فرنگی را رقم زدند.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/52


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads