کد خبر: 120807 - تاریخ: جمعه، 30 سپتامبر 2016 - 20:10

ایکاش مسئولان این را ببینند؛

زندگی سخت زن شمالی در زیر زمین یک خانه +تصاویر

بانوی مومنه ای در املش زندگی سپری میکند که خانه اش به طول چهار متر و عرضش سه متر است و ارتفاعش تا سقف فقط ۱۲۰ سانتی متر است.

به گزارش خوبان، شاید باورتان نشود اینجا زیرزمین خانه ای است که طولش چهار پنج متر و عرضی حدود سه متر داردو ارتفاعش ازسطح زمین تاسقف حدود صدوبیست سانتی متر است.

بله اینجا سکونت گاه زنی درمانده ازهمه جاست. او به تنهایی در زیرزمین خانه ی خواهرش زندگی میکند . درسرویس بهداشتی و حمامش فقط یک نفرمیتواند بصورت نیم خیز برود واستحمام کند.

یک اجاق گازکهنه ، یک دست رخت خواب فرسوده ، یک سینک ظرف شویی ویک فرش و چندتکه موکت تمام دارایی اش از دار دنیاست.

این زن تنها ، هیچ پناهگاهی جز این زیرزمین خانه ی خواهرش ندارد. باید تاسف خورد و از این غصه سر به قبرستان فرو برد که دراین همه بریز و بپاش های کشور مردمی هستند که سقفی ندارند تا شبی را ، راحت به صبح برسانند.

وقتی این صحنه را دیدم اشک ازچشمم جاری شد

تصمیم گرفتم تعدادی از مسئولین شهر املش را با خود همراه کنم شاید اتفاقی خوب رقم بخورد. بابک ریحانی شهردار املش و برادر پاسدار اسماعیل رمضانپور بهمراه یکی از دوستان بسیجی ام مرا همراهی کردند تا به کمک این خواهر مومنه بریم وقتی به منزلش رسیدم و جویای احوال شدیم خواهرزاده اش سراغش را در کلاس قرآن محل داد.

اجازه گرفتیم تا از محل زندگی بازدیدی داشته باشیم ، زنی بی کس و تنها در چه مکانی زندگی می کند ، اصلا کمر طاقت ندارد چند دقیقه اینور و آنور برود چه برسد به اینکه عمری در آن زندگی کرد.

همه بغض گلویشان را گرفته بود وقتی به چشم فرمانده بسیجی مان خیره شدم حال خوشی نداشت و سرش را از تاسف تکان می داد.

با خودم گفتم کشوری که این همه ثروت دارد چرا برخی باید اینگونه اسف بار زندگی کنند ، چرا برخی از یاد برده اند مردم ولی نعمت شان هستند ، همان مردمی که در عرصه های سیاسی و اجتماعی حماسه خلق می کنند این حق شان نیست!

به همراه شهردار به دفتر کارش بازگشتیم و وی موضوع را با تعدادی از دوستانش مطرح کرد و از آنها استمداد طلبید تا کمک کنند و سرپناهی برای آن زن مومنه فراهم سازیم . خدا را شکر دوستی ۱۰۰۰ بلوک متقبل شد ، فرمانده بسیج هم گفت : نیروهایم را بسیج میکنم که در ساخت خانه کمک کار باشند.

عزم مان جزم شده است تا به کمک شهردار و فرمانده بسیج و تعدادی از دوستان گره این مشکل را باز کنیم و خانه ای کوچک برایش بسازیم و این استعانت را از تک تک همشهریان مان داریم که دراین راه دست مان را بگیرند.

 

 

منبع:املش ما

انتهای پیام/564


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads