کد خبر: 114940 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 جولای 2016 - 22:49

رکوردهای دولت مدعی حقوق بشر در جنایت علیه شهروندانش

باشگاه وبلاگی یزددارالعباده ؛

هرچند اقدامات و رفتارهای ضد حقوق بشری و جنایت‌های آمریکا در قبال ملت‌های مختلف، از مشخص‌ های برجسته این دولت است؛ اما علاوه بر ملت‌های دیگر، خود مردم آمریکا هم از قربانیان سیاست‌های خشن دولت ایالات متحده هستند

به گزارش خوبان، باشگاه وبلاگی یزددارالعباده در بروز رسانی خود نوشت:

هرچند اقدامات و رفتارهای ضد حقوق بشری و جنایت‌های آمریکا در قبال ملت‌های مختلف، از مشخص‌ های برجسته این دولت است؛ اما علاوه بر ملت‌های دیگر، خود مردم آمریکا هم از قربانیان سیاست‌های خشن دولت ایالات متحده هستند و اقدامات ضد حقوق بشری در داخل آمریکا و در قبال مردم این کشور توسط دولتی که داعیه دفاع از حقوق بشر دارد؛ رکوردی جدید برای این کشور است.
نوع مواجهه دولت آمریکا با سیاه‌پوستان این کشور و تبعیض‌های شدیدی که در این رابطه وجود دارد، چیزی نیست که قابل انکار باشد. به طوریکه هر سال اخباری از کشتار تعدادی از سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا منتشر می‌شود.
علاوه بر این، ایالات متحده در زندانی کردن شهروندانش رکوردار است. به طوری که هیچ کشوری در دنیا به قدر آمریکا، به نسبت جمعیت، زندانی ندارد و نسبت زندانی‌های این کشور به جمعیتش، از نسبت زندانی‌های همه‌ی کشورهای دنیا به جمعیتشان بیشتر است. در واقع آمریکا به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 716 زندانی دارد، که این آمار به معنای واقعی کلمه، استثنائی است. همچنین در حالی که تنها 5 درصد از جمعیت زنان جهان در آمریکا زندگی می‌کنند، اما این کشور حدود 30 درصد از زنان زندانی در تمام جهان را دارد. بر اساس گزارشی که وزارت دادگستری آمریکا در  نوامبر 2013 منتشر کرده، حدود 2/2 میلیون نفر در زندان‌های فدرال و دولتی و دیگر بازداشتگاه‌های وابسته به شهرداری‌های این کشور زندانی هستند. بر اساس این گزارش، جمعیت افراد تأدیبی، شامل کسانی که دوره اصلاح و تربیت را می‌گذرانند یا کسانی که به قید ضمانت آزاد شده‌اند، بیش از 7 میلیون مرد و زن است. در حدود 3% جمعیت بزرگسال آمریکا- یا از هر 32 نفر 1 نفر- یا در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های این کشور بوده یا در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند و یا با قید ضمانت و اخذ تعهد آزاد شده‌اند.
علاوه بر آمار استثنایی و خاص تعداد زندانیان در آمریکا، نوع مواجهه با زندانیان و اوضاعی که آن‌ها در این کشور دارند، نیز نمادی دیگر از جایگاه حقوق بشر در این کشور است. چندی قبل واشنگتن پست در گزارشی اوضاع زندان های امریکا را اینگونه افشا کرد: «زندانیان بسیاری در سلول های انفرادی ندامتگاه های آمریکا در حال مرگ هستند و آمریکا از این حیث با یک کشور با حاکمی دیکتاتور قابل مقایسه است.» واشنگتن پست همچنین نوشت: «’اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا’ در ایالت تگزاس، اخیرا گزارشی اسف بار از وضعیت زندانیان در سلول های انفرادی زندان های این ایالت تهیه کرده.» همچنین آمریکا تنها کشوری است که استفاده از سگ‌های پلیس برای به وحشت انداختن زندانیان مجاز است.
نوع مواجهه آمریکا با فرقه دیویدی‌ها، یکی دیگر از مظاهر برجسته اقدامات حقوق بشری این دولت است. دولت ایالات متحده در اقدامی ضدانسانی در زمان ریاست جمهوری کلینتون، بیش از هشتاد نفر از وابستگان فرقه‌ی دیویدی‌ها متشکل از زن و مرد و بچه را زنده زنده در آتش سوزاند.
همچنین نسل‌کشی سرخ‌پوستان در آمریکا که چندین قرن به طول انجامید، طولانی‌ترین نسل‌کشی تاریخ محسوب می‌شود. سفیدپوستان در آمریکا انواع شیوه‌ها را برای نسل‌کشی سرخ‌پوستان به کار گرفتند. به طوری که نظامیان آمریکایی دستور داشتند که بوفالوها را بکشند تا سرخ‌پوست‌ها به غذا دسترسی نداشته باشند!

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads