کد خبر: 114099 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 ژوئن 2016 - 17:29

استاندارگیلان؛

راه آهن رشت ـ انزلی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/پیشرفت ۱۲ تا ۱۵ درصدی فاز اول پروژه‌

استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت – انزلی ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد گفت: این هزینه در ۳ مرحله تامین می‌شود و تاکنون فاز اول آن ۱۲ تا ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه راه آهن رشت ـ انزلی در جمع مشاورین و پیمانکاران پروژه اظهار داشت: اهمیت راه اهن رشت به قزوین بر کسی پوشیده نیست و انتظار مردم رشت و گیلان این است که این راه آهن زودتر افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها پیش به مبحث راه آهن در رشت پرداخته شده است افزود: رئیس جمهور در سفر استانی نیز تاکید ویژه‌ای به آن داشتند و ما هم به‌طور جدی پیگیر آن هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته شرایط دولت ویژه بود افزود: امسال میزان اعتبارات بیشتر شده است و بدون شک همه پرداختی‌ها به پیمانکاران در موعد مقرر انجام می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه پیمان‌کاران می‌بایست با جدیت بیشتری پروژه‌ها را دنبال کنند تصریح کرد: مطالبات آن‌ها به‌طور کامل پرداخت می‌شود لذا کارها را با جدیت دنبال کنند.

نجفی با بیان اینکه راه آهن رشت به انزلی 41 کیلومتر طول دارد بیان کرد: این راه آهن در 3 قطعه تعریف شده است که قطعه اول آن بین 12 الی 15 درصد پیشرفت داشته است.

وی هزینه پیش بینی شده راه آهن رشت به انزلی را 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار در 3 مرحله تامین می‌شود و به بیش از 256 کیلومتر ریل نیاز دارد.

استاندار گیلان با گلایه از پیمانکار پروژه راه آهن رشت به انزلی اظهار کرد: از پیمانکار و مشاور پروژه گله دارم و کارها باید با سرعت بیشتری انجام شود و تنها منتظر پول نباشند.

نجفی با تاکید بر اینکه راه آهن رشت ـ قزوین زمانی اقتصادی می‌شود که به انزلی و منطقه آزاد وصل شود خاطرنشان کرد: راه آهن رشت-قزوین, رشت-انزلی و رشت- آستارا را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم لذا راه آهن رشت ـ قزوین تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads