کد خبر: 117566 - تاریخ: چهارشنبه، 17 آگوست 2016 - 12:16

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

دولت در لایحه برنامه ششم به‌دنبال اخذ چک سفید است/غفلت از بخش مسکن و اشتغال در این برنامه

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه ایرادات زیادی دارد، گفت: این لایحه بیشتر حالت کلی‌گویی دارد و به‌دنبال اخذ یک سری از مجوزهای نامفهوم یا چک سفید است که به طور قطع این عمل صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خوبان،حسن خسته بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه برنامه ششم در مجلس قبل ارائه شد و کمیسیون تلفیق کارهای مربوط به آن را انجام داد، اظهار داشت: دولت با روی کارآمدن مجلس دهم اصلاحیه‌ای  برای آن ارسال کرد که دارای چند اشکال اساسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: براساس آیین‌نامه مجلس هر لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شود باید امضای رئیس‌جمهور و مصوبه هیئت دولت را دارا باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت لایحه‌ای تحت عنوان اصلاحیه و یا ویرایش برنامه ششم با امضای رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مجلس فرستاده است و نمایندگان تذکراتی را در مورد آن مطرح کردند، افزود: ضرورت بر این نیست که اصلاحیه حتما با امضاء رئیس جمهور باشد و این دارای منع قانونی نیست.

خسته بند با بیان اینکه همگی عضو یک خانواده هستیم و این موضوع به‌راحتی قابلیت برطرف شدن دارد، گفت: این لایحه بیشتر حالت کلی‌گویی دارد و به‌دنبال اخذ یک سری از مجوزهای نامفهوم یا چک سفید است که به‌طور قطع این عمل صورت نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه برنامه توسعه مربوط به دولت‌ها و کشور است و تنها یک دولت در آن تصمیم گیرنده نیست، اظهار کرد: هیچ دولتی حق ندارد تا برای دولت بعدی بدهکاری به جا گذارد و یا به گونه‌ای برنامه‌نویسی کند که دولت‌های بعدی با مشکل مواجه شوند.

خسته بند با اشاره به اینکه در برنامه 5 ساله ششم توسعه اشاره‌ای به بخش مسکن و اشتغال نشده و ایرادات زیادی در این برنامه است، مطرح کرد: هر نوع اشکالاتی که توسط مطبوعات،کارشناسان و مرکز پژوهش‌های مجلس رصد شود باید با همکاری همه‌جانبه نوعی همگرایی ایجاد کنیم که دولت و مجلس بتوانند برنامه ششم را به جمع‌بندی خوبی برسانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه 96 را باید بر اساس این لایحه تنظیم و بودجه را تا 15 آذرماه به مجلس ارائه کنیم که لازم است هر چه زودتر تکلیف این لایحه در مجلس مشخص شود.

خسته بند با اشاره به اینکه به‌طور قطع برنامه ششم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اصل اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل شکل می‌گیرد، گفت: تمامی راهکارهایی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است در برنامه مد نظر قرار می‌گیرد و همه تلاش خود را برای مصوب کردن برنامه ششم توسعه در راستای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری انجام می‌دهند.

 

 

انتهای پیام/456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads