کد خبر: 114182 - تاریخ: جمعه، 1 جولای 2016 - 17:32

امام جمعه رشت:

دنیای امروز حقوق بشر را مانند چماق بر سر مردم یمن و فلسطین می‌کوبد

امام جمعه رشت گفت: دنیای امروز حقوق بشر را مانند چماقی علیه مردم مظلوم یمن و فلسطین به‌کار برده است.

به گزارش خوبان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با قدردانی از حضور باصلابت مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: درود خدا بر شما مردم روزه‌دار حامی انقلاب، اسلام و ولایت فقیه که در این هوای گرم راهپیمایی کردید و در نماز جمعه حضور یافتید.

وی با بیان اینکه خداوند ویژگی‌های یاران و یاوران پیامبر(ص) را بیان کرده است، افزود: خداوند فرمود پیروان پیامبر(ص) نسبت به دشمنان سرسخت‌تر و نسبت به مومنان مهربان هستند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه مسلمانان نسبت به غیرمسلمان‌ها مانند داعش بی‌رحم نیستند، تصریح کرد: اما داعش افراد را در آتش می‌سوزاند.

وی با تصریح بر اینکه اسلام برای هدایت و ارشاد مردم آمده است، گفت: داعش مسلمانان را به دو گروه موحد و کافر تقسیم کرده است.

قربانی با اشاره به اینکه امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود مردم مسلمان و انسان هستند و حقوقی دارند، ادامه داد: دنیای امروز حقوق بشر را مانند چماقی علیه مردم مظلوم یمن و فلسطین به‌کار برده است.

وی افزود: پیام روز قدس این است که نسبت به ظالم دشمن باشید و به ظالمان تکیه نکنید و کسی که ظلم می‌کند و یاری‌کنندگان ظالم و نیز کسانی که راضی به عمل ظالمان هستند در ظلم ظالمان شریک هستند.

به گفته امام جمعه رشت، پیام روز قدس این است که در مقابل ظالمان ساکت نباشند و نگویند کاری به مردم مظلوم سوریه، یمن و فلسطین نداریم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم در مقابل ظلمی که به مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و استکبار می‌شود بی‌تفاوت باشیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سال 58 فرمود جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز حمایت از قدس است و اکنون مردم روزه‌دار در 80 کشور دنیا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

قربانی آل‌سعود و حمایت کنندگان رژیم صهیونیستی را در جنایت این رژیم شریک دانست و تصریح کرد: مردم فلسطین و آزادیخواهان جهان مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آمریکا می‌گویند و انزجار خود را از ستمگران تاریخ به‌ویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های معظم شهدای هفتم تیر فرمود حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دوازدهم تیرماه خود را نشان می‌دهد، در 6 تیر ماه سال 60 مقام معظم رهبری را ترور کردند و در هفتم تیرماه آیت‌الله بهشتی و یاران او را به شهادت رساندند و هواپیمای مسافری ایران را سرنگون کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه استکبار، منافقان و تروریست‌ها را در عراق جا داده تا علیه ایران اقدام تروریستی انجام دهند، یادآور شد: استکبار بداند غضب خدا به‌زودی بر سر آنها فرود می‌آید.

وی به رحلت مرزبان ولایت آیت‌الله امینی نویسنده کتاب الغدیر در هفته آینده اشاره کرد و گفت: 300 آیه قرآن درباره ولایت است و 4 هزار روایت درباره امامت داریم و بنده در رژیم طاغوت در زندان دو جلد کتاب الغدیر را ترجمه کردم.

قربانی به پرداخت حقوق‌های نجومی در کشور اشاره کرد و گفت: حیف و میلی که از بیت‌المال در کشور شایع شده و حقوق‌های نجومی برای خود در نظر گرفتند سبب رنجش تمام انقلابیون شده است.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری فرمود مردم را نباید از انقلاب روگردان کرد، متذکر شد: با آنها که حقوق‌های نجومی دریافت کردند برخورد شود اما نباید این موضوع را بزرگنمایی کرد.

خطیب جمعه رشت ماه رمضان را همنشین خوبی دانست و خاطرنشان کرد: مدت کمی از این ماه باقی مانده و باید این روزها و شب‌ها را قدر بدانیم.

منبع :فارس

انتهای پیام/139


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads