کد خبر: 110027 - تاریخ: چهارشنبه، 4 می 2016 - 13:54

سردار سلامی :

برای دشمن خطرناکیم / آمریکا از دستگیری تفنگدارانش عبرت بگیرد

جانشین فرماندهی کل سپاه گفت: ما واقعاً برای آمریکایی ها اگر بخواهند تهدید باشند، بسیار خطرناک هستیم و آن را اعلام می کنیم.

به گزارش خوبان ، سردار سلامی در بخش خبری ساعت ۲۱ از رسانه ملی گفت: بر اساس کنوانسیون ۱۹۸۲ دریاها اگر آمریکایی ها و شرکای منطقه ای آنها بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند، اجازه ورود و تردد هیچ کشتی یا شناوری از آنها را نخواهیم داد.

وی افزود: بر اساس این کنوانسیون، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضرر داری اتفاق بیفتد با این عبور مقابله کنیم و به آمریکا و شرکای منطقه ای آنها هشدار می دهیم اگر بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند ما از قانون عبور بی ضرر در کنوانسیون دریاها استفاده می کنیم و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی یا شناوری که بخواهد تهدید کند نمی دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: این اتفاقی است که می افتد و اگر بخواهند تهدید کنند، ما اقدامات خود را انجام می دهیم.

سلامی با بیان اینکه پیامی برای ملت عزیز و شریف ایران و هشداری به دشمنان بزرگ ایران دارم گفت: پیام من به ملت ایران، آرامش، اطمینان خاطر و قلب، امنیت کامل، حرکت به سمت فتح قله های بزرگتر و اعتماد به قدرت لایزال الهی ملت شریف ایران است.

وی گفت: به دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا هشدار می دهم خطاهای گذشته خود را با اشتباهات جدید تکرار نکنند و از عبرت های تاریخ نزدیک درس بگیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی ها عقل و تدبیر سیاسی را مصدر کار و اقدامات خود قرار دهند و از اعمال فشارهای بی حد و غیرضرور به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.

سلامی گفت: سپاه مانند ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویم مشخصی برای رزمایش های سالانه خود دارد و این رزمایش ها کامل مشخص هستند، البته به تناسب موقعیت های سیاسی و تحولات منطقه ای ممکن است رزمایش هایی را بدون برنامه ریزی قبلی برای اعمال قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.

وی افزود: هیچ گونه اراده سیاسی، یا نظامی بر انجام رزمایش های هیچ کشوری به ویژه جمهوری اسلامی ایران در محدوده آب های سرزمینی و آزاد وجود ندارد.

سردار سلامی گفت: این برای ما حق کاملاً قانونی است و اجازه نمی دهیم هیچ قدرتی و هیچ کشوری در حوزه اقدامات دفاعی، تمرینات و رزمایش های بازدارنده و دفاعی ما بخواهد تصمیمی اعمال کند و این یک قاعده عمومی است که تا امروز اجرا کرده ایم.

وی افزود: از امروز به سمت آینده با اقتدار، عزم، اراده، همت و تصمیم جدی تری این موضوعات را انجام می دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی ها نمی توانند هیچ نقطه ای از جهان را امن کنند و توانایی این کار را نیز ندارند.

سردار سلامی افزود: البته نیت این کار را نیز ندارند و هر جا که وارد شدند ناامنی های گسترده ای را به ملت ها تحمیل کردند که نمونه آن را در ژاپن، کره، ویتنام، عراق، افغانستان، لیبی، یمن، لبنان و سوریه تا امروز می بینیم.

وی گفت: آمریکایی ها ملت های زیادی را آواره کرده اند و همواره برای توجیه حضورشان در مناطقی مانند خلیج فارس که در آن منفعت حیاتی برای خود تعریف می کنند، از یک تهدید ساختگی و تصنعی علیه آن کشورها استفاده می کنند.

سردار سلامی افزود: آمریکایی ها یک فضای مجازی و عملیات روانی برای دولت هایی که متحد آمریکا هستند ایجاد و از توجیه این فضای روانی، استفاده و حضور مستقیم خود را در آن منطقه اعمال می کنند.

وی گفت: آمریکایی ها با اعمال و اجرای رزمایش های مشترک با آن کشورها تلاش می کنند همیشه دامنه اقتدار آنها را در حدی نگه دارند که تسلط سیاسی و امنیتیشان بر آنها برقرار باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: متأسفانه در موضوع بسیاری از دولت های منطقه و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس این قاعده حاکم است.

سردار سلامی گفت: همه جهان می دانند اگر کنترل راهبردی قدرت دفاعی دریایی، اراده سیاسی و تسلط نظامی ایران و قدرت نظامی مهیا و آماده یک شیر بیدار در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نبود، یک قطره نفت به شرق و غرب عالم صادر نمی شد.

وی افزود: این اراده و قدرت دریایی ماست که امروز خلیج فارس یک منطقه راهبردی امن تلقی می شود و همه جهان از آن بهره برداری می کنند.

سردار سلامی گفت: حضور آمریکایی ها به هر شکلی فزاینده ناامنی است اما آنها ما را متهم می کنند که بی ثبات کننده منطقه و قدرت تنش زا هستیم.

وی افزود: آیا ما تنش زا هستیم یا آمریکایی ها که همه کشورهای منطقه را با بی ثباتی روبرو و ملت های بزرگی مانند سوریه و عراق را آواره و لیبی را با خاک یکسان کرده اند و از یمن یک ملت زیر آوار ساخته اند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آیا ما غیرحرفه ای عمل می کنیم یا آمریکایی ها که ناو وینسنس ایرباس ما را با ۲۹۰ سرنشین از آسمان به قعر آبها فرستاد؟

سردار سلامی افزود: اگر ما غیرحرفه ای عمل می کردیم یکی از تفنگداران آمریکایی که در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ گرفتار شد زنده می ماند؟

وی گفت: آنها معتقدند که نیروی دریایی ما خطرناک است، البته این واقعیت است و به نظر من نخستین بار است که آمریکایی ها ادراک درستی از قدرت دریایی ما پیدا کرده اند.

سردار سلامی افزود: ما واقعاً برای آمریکایی ها اگر بخواهند تهدید باشند، بسیار خطرناک هستیم و آن را اعلام می کنیم.

وی گفت: آمریکایی ها سازه های این قدرت عظیم ما را می شناسند و می دانند توسعه قدرت دریایی ما بر اساس غلبه بر نیروهای نظامی قدرت های بزرگی مانند آمریکا، آرایش، گسترش و توسعه یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما جز آمریکا دشمنی در منطقه نداریم و دولت ها و کشورهای دیگر دشمن ما نیستند و ما نیز دشمن آنها نیستیم، البته ظرفیت دشمنی را ندارند.

سردار سلامی گفت: ما به استحکام امنیت منطقه کمک کرده ایم.

وی افزود: آمریکایی ها از واقعیت های تاریخ نزدیک ما عبرت بزرگی بگیرند و حافظه تاریخی آمریکایی ها را به نبردهای دریایی که بین نیروی دریایی ما و آنها در سال پایان جنگ اتفاق افتاد ارجاع می دهم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آن زمان در ابتدای ظهور نیروی دریایی و یک سازمان دریایی ابتدایی بودیم و آنها از آن نبردها عبرت بگیرند.

سردار سلامی افزود: آمریکایی ها از بازداشت تفنگداران در دی سال گذشته عبرت بگیرند و این برای آنها اثبات کننده واقعیتی است که ما یک نیروی دریایی قدرتمند در سطح سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته ایم که قادر است از منافع حیاتی و از ارزش های ملت و از استقلال و تمامیت ارضی کشورمان در دریاها دفاع کند.

وی گفت: البته تصور آمریکایی ها از قدرت ما بسیار کمتر از واقعیت این قدرت است.

سردار سلامی افزود: ما قدرت افزایی کرده ایم و این قدرت در حال تصاعد است و کارکردهای خود را نشان می دهد.

وی گفت: اینکه عکس العمل ما به تهدیدها چیست؟ این است که قاطعانه و قدرتمندانه به گسترش قدرت بازدارندگی و دفاعی دریایی و موشکی ادامه می دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: رزمایش ها و تمرین های خود را برابر تقویم و مصالح سیاسی و مسائل دفاعی خود انجام می دهیم و هیچ گونه محدودیتی از طرف هیچ قدرتی یا جمعی از قدرت های جهانی را نخواهیم پذیرفت و راهمان را برای گسترش توان دفاعی کشور اضافه می کنیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/45


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads