کد خبر: 111804 - تاریخ: چهارشنبه، 25 می 2016 - 22:32

در بیانیه پایانی اعضای مجلس خبرگان عنوان شد؛

دولت پاسخ کوبنده به نقض برجام توسط آمریکا بدهد/ اجرای تعهدات ۱+۵ با اقتدار پیگیری شود/ باید از طرح برجام ۲ و ۳ پرهیز کرد

در بیانیه پایانی مجلس خبرگان آمده است: خواست نمایندگان خبرگان رهبری از مسئولان این است که به شکلی عزتمندانه و با در نظرگرفتن شرایط ۹گانه رهبری، پاسخی کوبنده به موارد نقض برجام دهند.

به گزارش خوبان،بیانیه اختتامیه نخستین اجلاس مجلس خبرگان در دوره پنجم عصر امروز قرائت شد.

مشروح این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که مجلس خبرگان رهبری پنجمین دوره فعالیت خویش را مصادف با ایام ولادت حضرت بقیّة اللّه الأعظم (عج) آغاز می­‌کند، ضمن شکرگزاری به پیشگاه خداوند متعال و تشکّر از ملّت هوشیار و متعهّد کشورمان که بار دیگر در صحنه انتخابات هفتم اسفند، خوش درخشیدند و با قدرشناسی از مقام معظم رهبری و حضرات آیات عظام و مراجع معظم تقلید که با ارشادات و رهنمودهای خویش، پیشگامی حوزه و روحانیت بصیر را در حراست از نظام اسلامی، نشان دادند؛ نکاتی را متذکر می­‌شویم:

1. مجلس خبرگان رهبری از دولت و تمامی منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهد؛ با توکل بر خدای سبحان و سخت کوشی مضاعف، در راستای خدمت رسانی به مردم عمل نمایند و با ایجاد فضای اتحاد و همبستگی و تعاون میان قوای سه گانه نظام و تمسک به آیه شریفه «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ» در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برای به حرکت درآمدن چرخ­های اقتصادی، کاهش تورم و رفع رکود، مبارزه با مفاسد اداری، اقتصادی و قاچاق، در راستای حل مشکلات مردم و کشور و توجه ویژه به مناطق محروم و بهبود اوضاع اقتصادی و فرهنگی بکوشند و با جهادی کبیر از تبعیت دشمن در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری بپرهیزند.

2. روز سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر، یادآور رشادت­ها و ریخته شدن خون قهرمانانی است که کشور و انقلاب مدیون آن­هاست. مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر مدافع حَرَم و تجلیل از جانبازان و ایثارگران؛ بر حفظ آرمان­های شهدا و دستاوردهای مادی و معنوی دوران دفاع مقدس تأکید می‌کند.

3. حج امسال ایرانیان، دستخوش رفتارهای خصمانه رژیم دست نشانده سعودی شد. این رژیم جنایتکار با بهانه‌های واهی به جای فراهم آوردن مقدمات انجام یک فریضه الهی برای مسلمانان، مشغول نسل کشی در یمن و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه­های تکفیری و تروریستی است. مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن اقدامات تفرقه‌افکنانه دولت سعودی، از مسئولان مربوطه به‌ویژه وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت می‌خواهیم از طرق لازم برای پذیرش کامل عواقب فاجعه منا توسط عربستان و مقابله با تبلیغات مزوّرانه رژیم آل سعود که با بهانه جویی­ها و قرار دادن شرایط تحقیرآمیز و برخلاف عزّت و کرامت امت اسلامی ایران، «صد عن سبیل الله» کرده را پیگیری نمایند.

4. نسل‌کشی آشکار و اقدامات تروریستی در منطقه آسیای غربی اعم از سوریه، عراق، یمن، بحرین، لبنان و فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، آل سعود و گروه­های تکفیری و تروریستی نظیر القاعده، داعش و امثال آن­ها در سایه سکوت رسانه­ای مدّعیان حقوق بشر و مجامع بین­المللی، بخصوص سازمان ملل و حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی دولت­های غربی به ویژه آمریکای جنایتکار و برخی دست نشانده‌های عرب آن در منطقه، همچنان ادامه دارد این در حالی است که جبهه مقاومت و نیروهای حزب الله لبنان که بیشترین نقش را در مقابله با تروریست و حمایت از مردم سوریه و لبنان در مقابل جنایات آنان داشته‌اند؛ به تروریست بودن متهم می‌شوند؛ مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم کردن این رفتارها، بر حمایت خود از حرکت مقاومت اسلامی و دفاع از حقوق انسانی ملت‌های مسلمان و ایجاد وحدت اسلامی در این کشورها، تأکید می‌نماید.

5. توافق هسته‌های و برجام، با گذشت ماه‌ها و عمل کردن جمهوری اسلامی به تعهداتش؛ همچنان با بدعهدی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا پیشرفت مطلوبی نداشته است. رفتارهای خصمانه مسئولان آمریکایی در قبال عمل ایران به تعهدات خود در برجام، می‌تواند به روح توافق که مهم‌ترین بخش آن رفع تمام تحریم­هاست؛ لطمه وارد کند، خواست نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان این است که به شکلی عزتمندانه و با در نظر گرفتن شرایط 9 گانه رهبری، پاسخی کوبنده به موارد نقض برجام داده و همچنان با اقتدار پی­گیر اجرای تعهدات 1+5 باشند و اجازه ندهند طرف­های مذاکره کننده غربی، علی‌الخصوص آمریکا، با نیرنگ و فریب به اهداف شوم خود نائل آیند و از طرح برجام 2و 3 که توانمندیهای ملت بزرگ ایران را در خطر طمع بیگانگان قرار می‌دهد؛ باید پرهیز کرد.

6. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه است. معظم له با اعتقاد به این­که اگر نظام اسلامی بخواهد هم­چنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» باشد و الا نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت. مجلس خبرگان رهبری نیز با اذعان به جایگاه تأثیرگذار حوزه در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن، از مسئولان حوزه علمیه می‌خواهد با برنامه‌ریزی منظم و تشکیل گروه‌های فکری برای دستیابی به راه‌های صحیح پرورش طلاب انقلابی و ترویج تفکرات اسلام انقلابی، نقش مؤثر خود را ایفاء کنند.

7. جدّیت مردم و مسئولان در احیاء و گسترش امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه همه جانبه با تمامی مظاهر فساد و تهاجم فرهنگی را خواهانیم و در آستانه تابستان و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی از مسئولان به ویژه دست اندرکاران امور فرهنگی کشور بخصوص وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و رسانه ملّی می­خواهیم تا ضمن سامان دادن و مدیریت مناسب فضای مجازی، با برنامه­ریزی مناسب کمّی و کیفی به ویژه در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان، ایام فراغت دانش آموزان و دانشجویان را با برنامه‌های مناسب فرهنگی، اجتماعی و دینی جذاب، همراه با تعمیق هویت ایرانی ـ اسلامی و ارزش‌های انقلابی غنی نمایند و زمینه‌های سوء استفاده دشمنان و معاندان را سدّ نمایند.

8. با توجه به در پیش بودن ایام ارتحال حضرت امام (ره) و سالگرد قیام 15 خرداد 42 یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای راه حق را گرامی داشته، ضمن اذعان به پاسداشت مقام این عزیزان، بر پیروی از مکتب امام و خط رهبری و تبعیت از ولایت فقیه تأکید می‌نماییم و از همگان به‌ویژه مسئولان دولتی می‌خواهیم ضمن پرهیز از بیان مطالبی که دو صدایی را در جامعه القاء می‌کند و موجب تشویش اذهان و سوء استفاده دشمن باشد؛ با حرکت در مسیر ولایت و آرمانهای بلند امام امت و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، از این دستاورد عظیم و نعمت منحصر به فرد الهی محافظت نمایند.

در پایان اولین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، ضمن بیعت با رهبر معظم انقلاب و تأکید بر اجرای منویات معظم له که در پیام به این مجلس آمده بود و تجدید پیمان با آرمان­های حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف)، با تأکید بر ضرورت انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان، از زحمات اعضای سابق این مجلس به ویژه رؤسای فقید آن قدردانی نموده و از خداوند متعال برای مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی، سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مجلس خبرگان رهبری

 

منبع:تسنیم


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads