کد خبر: 122560 - تاریخ: دوشنبه، 24 اکتبر 2016 - 12:37

روایت زوج گردشگر خارجی از امنیت در ایران؛

دروغ بزرگ جهان غرب/ایران امن ترین کشوری است که به آن سفر کرده ایم

زوج جهانگرد خارجی که به آستارا سفر کرده اند، ایران را امن ترین کشوری دانستند که تاکنون به آن سفر کرده و گفتند: جهان غرب با تصورات غلط، درباره ایران دروغ های بزرگی می گوید.

به گزارش خوبان،  یک زوج جهانگرد و دوچرخه سوار هلندی و آلمانی با هدف آشنایی با فرهنگ و ملیت ها، به کشورهای مختلف سفر کرده و در جریان سفر خود که با دوچرخه انجام می شود، یکشنبه شب وارد شهرستان مرزی بندر آستارا شدند.

«سارا لیپ لانگ» هلندی و «کریس ولف» آلمانی از طریق گذرگاه مرزی نوردوز در مرز ارمنستان  وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌ و پس از اقامت چند روزه در شهر تبریز و رکاب زدن مسیر جاده ای استان اردبیل  و گردنه زیبای حیران در استان گیلان، وارد شهرستان مرزی بندر آستارا شدند و قصد دارند پس از سفر به شهرهای گردشگر پذیر رشت و ماسوله و سپس تهران و همچنین شهرها  تاریخ  اصفهان و شیراز،   از طریق مرز ایران به کشور پاکستان و از آنجا به هندوستان سفر کنند.

«کریس ولف» و همسرش «سارا لیپ لانگ» که یک سال و نیم پیش از آلمان و با دوچرخه سفر خود را آغاز کرده اند، در مدت مذکور کشورهای اتریش، مجارستان، اسلواکی، رومانی، بلغارستان، یونان، ایتالیا، ترکیه، گرجستان و ارمنستان را رکاب زده اند.

«کریس ولف» در گفتگو با خبرنگار مهر از مهمان نوازی ایرانیان در مدت سفر خود ابراز شگفتی کرده و می گویند:  ایرانیان با نزاکت و مهمان نواز هستند و تبلیغات منفی جهان غرب علیه ایرانی ها تعجب بر انگیز است.

 وی می افزاید: اقامت ما در ایران به مدت دو ماه خواهد بود و از اماکن تاریخی این کشور بزرگ بازدید می کنیم.

ولف با اشاره به اینکه ایران امن ترین کشوری است که تاکنون به آنجا سفر کرده ایم تصریح می کند: همه تصوراتمان درباره امنیت این کشور غلط بوده و خیرخواهی ایرانیان و امنیتی که در این کشور برقرار است، حیرت  خارجیان را بر می انگیزد.

 وی می افزاید: برخورد مردم ایران در مقایسه با بعضی از کشورها که حتی برای آدرس دادن هم درخواست پول می کردند، بسیار گرم و صمیمی است و از بوق زدن و سلام های مردم و رانندگان در جاده های ایران به وجد آمده ایم.

این گردشگر تصریح می کند: ایرانی ها در هر شهری که اقامت دارند از فرهنگ، آداب و رسوم خاصی برخوردار بوده و بسیار با نزاکت و مهمان نواز هستند.

دیدگاه غرب نسبت به ایران باید تغییر کند/ زنان ایرانی مهربان و با وقارند

«سارا لیپ لانگ» نیز به خبرنگار مهر می گوید: تصوراتی که در جهان غرب درباره ایران ارائه می شود، غلط و متفاوت با آن چیزی است که در ای مدت با چشمان خودمان دیده ایم.

وی اظهار می کند: متاسفانه جهان غرب تصورات غلطی درباره ایران و مردمان آن ارائه می دهد و تصورات و دید دولت های اروپایی نسبت به امنیت و ایجاد خشونت در ایران منطقی نبوده و غلط و اشتباه  محض است.

لیپ لانگ با اشاره به اینکه باید دید منفی دنیای غرب نسبت به ایران هر چه سریعتر تغیر یابد، تصریح می کند: به عنوان یک جهانگرد تلاش خود را برای تغییر دیدگاه غرب نسبت به ایران اسلامی به کار می گیرم.

وی همچنین به محجه بودن زنان ایرانی اشاره کرده و می افزاید: زنان ایرانی را بسیار مهربان و با وقار و خوش پوش دیدم.

این جهانگرد دوچرخه سوار خاطر نشان می کند: شهرهای استان سرسبز و پر باران استان گیلان از جمله آستارا، ماسوله و رشت به خاطر زیبایی هایی که در دل خود دارند، نام هایی آشنا برای توریست های دوچرخه سوار  جهانگرد هستند.

منبع:مهر

انتهای پیام/22


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads