کد خبر: 111701 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 می 2016 - 20:29

خشم چین از انعقاد قرارداد تسلیحاتی میان آمریکا و ویتنام

به رغم استقبال مقامات چین از لغو تحریم تسلیحاتی ویتنام، مطبوعات این کشور هدف آمریکا از این اقدام را مقابله با رشد چین می دانند.

به گزارش خوبان، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در دیدار روز دوشنبه خود از ویتنام تحریم تسلیحاتی علیه این کشور را لغو کرد و تأکید نمود که هدف آمریکا از این اقدام «مقابله با چین» نخواهد بود.

اما روزنامه «چاینا دیلی» روز سه شنبه در یادداشتی ضمن مخالفت با این اظهارات اوباما، لغو تحریم تسلیحاتی ویتنام را گامی در راستای «ممانعت از رشد و ترقی چین» دانست.

این روزنامه انگلیسی زبان چاپ پکن همچنین هشدار داد که آمریکا و ویتنام بایستی از انداختن آتش در «انبار باروت منطقه» پرهیز کنند.

اما روزنامه «چاینا دیلی» تنها نشریه ای نبود که اظهارات روز گذشته باراک اوباما را به چالش کشید.

روزنامه «نشنالیست گلوبال تایمز» چاپ پکن نیز اظهارات رئیس جمهور آمریکا را «دروغی بسیار سخیف» خواند و افزود که این اظهارات «خصومت استراتژیک میان واشنگتن و پکن» را تشدید خواهد کرد.

این روزنامه چینی همچنین تصریح کرد که کاخ سفید «از ویتنام برای مشکل تراشی در دریای چین جنوبی سوء استفاده می کند».

این در حالیست که «هوآ چونی اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر اظهار داشت که «[چین]‌ به عنوان کشور همسایه، از توسعه روابط همکاری جویانه ویتنام با سایر کشورها از جمله آمریکا خشنود است».

منبع:مهر


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads