کد خبر: 115856 - تاریخ: دوشنبه، 25 جولای 2016 - 19:37

حمله همگانی به گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب عینک

محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: این فاز در منطقه تالاب عینک در ابتدای محور رشت به فومن که به شدت آلوده شده در حال اجرا می باشد.

به گزارش خوبان، با حضور جمع زیادی از علاقمندان محیط زیست، تشکل های حامی محیط زیست سرزمین ایده آل ما و سبزکاران ، فرمانداری ، شهرداری ، اداره کل زندان ها ، فرماندهی نیروی انتظامی و سپاه قدس گیلان ، اداره کل محیط زیست گیلان ، حفاظت محیط زیست شهرستان رشت ، یگان حفاظت محیط زیست ، هلال احمر ، آتش نشانی و با حمایت استانداری فاز عملیاتی جمع آوری و نابود کردن گیاه آفت ومهاجم سنبل آبی وارد مرحله اجرایی شد.
محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: این فاز در منطقه تالاب عینک در ابتدای محور رشت به فومن که به شدت آلوده شده در حال اجرا می باشد.

محمدپور افزود: متاسفانه خطر ابتلای اکوسبستم های آبی و تالابی به این بلای خطرناک بسیار جدی است و ریشه کنی آن نیاز به عزم ملی در سطح استان است.

وی گفت: تبعات عدم توجه به این معضل بسیار پرهزینه و ویرانگر است و نقاب فریبنده و زیبایی که بر چهره این گیاه کشیده شده برای محیط زیست استان مرگ آفرین است.

محمدپور در ادامه گفت: با عنایت ویژه استاندار گیلان و با دستور مستقیم ایشان به دستگاه های اجرایی استان این طرح با سرعت و تا به حداقل ممکن رسیدن خطر. این آفت ادامه خواهد داشت.


گیاه سنبل تالابی گونه مهاجم غیر بومی است که به واسطه ظاهر زیبا به عنوان یک گیاه زینتی وارد کشور شد و به سرعت از کنترل خارج شده است و با سرعت رشد زیادی که دارد سطح تالاب رو میپوشاند و ضمن جلوگیری از نفوذ هوا و نور به لایه های زیرین تالابی و ازبین رفتن موجودات زنده باعث مسدود شدن مسیر تردد قایق ها و بروز خسارات اقتصادی زیاد در منطقه و صنعت گردشگری می شود . در حال حاضر بخشهای زیادی از تالاب عینک در جوار شهر رشت و بعضی نواحی محدود در تالاب انزلی و تالاب کیاکلایه لنگرود مورد تهاجم این گیاه قرار گرفته است.
حفاظت محیط زیست گیلان از کلیه گردشگران و ساکنین محل مواکداً درخواست میکند از هرگونه جابجایی ، انتقال و خرید و فروش این گیاه جدا بپرهیزند.






منبع:روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان

انتهای پیام/216


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads