کد خبر: 115284 - تاریخ: یکشنبه، 17 جولای 2016 - 17:28

استاندار گیلان ؛

جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج تا زمان توزیع محصول/۹۰ هزار هکتار از اراضی گیلان تحت پوشش برنج قرار دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه اندیشه ما این است که از کشاورز برنجکار حمایت کنیم گفت: تا زمان گشایش و توزیع برنج به‌ وسیله کشاورز جلوی واردات بی‌رویه برنج گرفته می‌شود.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی صبح امروز در اولین مراسم برداشت مکانیزه برنج روستای لاکسار صومعه سرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد به بار نشستن تلاش کشاورزان برنجکار هستیم و خوشحالم این توفیق به ما دست داد که در کنار کشاورزان شاهد برداشت مکانیزاسیون برنج باشیم.

وی با بیان اینکه امسال 238 هزار هکتار از زمین‌های استان تحت پوشش برنجکاری است اظهار کرد: از این میزان یک میلیون و یکصد هزار هکتار شلتوک برنج است و 60 الی 65 درصد آن برنج سفید است.

استاندار گیلان شرایط کشاورزی استان را از نظر کمی و کیفی مطلوب عنوان کرد و گفت: آمار پیش‌بینی شده سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر این است که افزایش برداشت 8 الی 9 درصدی شلتوک را در سال جدید شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: با توجه به مدیریت آبی که انجام دادیم حدود 170 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی مزارع با کمک وزرات جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان رخ داد اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته از نظر تأمین اعتبار با مشکل مواجه بودیم 9500 هکتار از اراضی گیلان به بخش نوسازی و تجهیز اضافه شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اندیشه ما این است که از کشاورز برنجکار حمایت کنیم مطرح کرد: تا زمان گشایش و توزیع برنج به‌وسیله کشاورز جلوی واردات بی‌رویه برنج گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در کاشت و نشاء مکانیزه برنج رشد خوبی داشتیم مطرح کرد: 90 هزار هکتار از اراضی گیلان تحت پوشش برنج قرار دارد و در تلاش هستیم زحمت برنجکار جبران شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر قیمت برنج اقتصادی نباشد دولت از طریق خرید توافقی وارد عمل می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تسهیلات خرید ماشین آلات را از طریق سیستم بانکی و یارانه مطلوب به کشاورزان اختصاص دهیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads