کد خبر: 122073 - تاریخ: دوشنبه، 17 اکتبر 2016 - 12:17

تیم ۹ نفره نخبگان مهارت گیلان در مسابقات ملی مهارت شرکت می‌کنند

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان از برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از یکم تا هشتم آبان‌ماه در تهران خبر داد و گفت: تیم ۹ نفره گیلان در این مسابقات شرکت می‌کند.

به گزارش خوبان، رحیم عطایی‌پور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از یکم تا هشتم آبان‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گیلان از حضور 492 نفر از جوانان در مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: 431 مرد و 61 زن در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و عمدتا در رده سنی زیر 21 سال قرار دارند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان, ارتقای سطح استاندارد آموزش مهارت در کشور, ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء مهارت حرفه‌ای در کشور, فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی, کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت فنی‌وحرفه‌ای عنوان کرد.

عطایی‌پور از برگزاری نمایش دستاورد آموزش فنی‌وحرفه‌ای در حاشیه هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: بازدید از مسابقات ملی مهارت برای عموم آزاد است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت هر سال در سه مرحله شهرستانی, استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزیدگان مسابقات ملی مهارت هر دو سال یکبار به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

عطایی‌پور اعلام کرد: برگزیدگان شانزدهمین و هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در دوره‌های آماده‌سازی در چهل و چهارمین دوره مسابقات جهانی که در سال 2017 به میزبانی امارات برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تیم 9 نفره مهارتی گیلان در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شرکت می‌کند، گفت: این 9 نفر از برترین نخبگان مهارتی گیلان هستند و در رشته‌های آشپزی, اتصالات چوبی, تبرید و تهویه, خیاطی, صافکاری خودرو, طراحی و توسعه وب, فناوری اتومبیل و کنترل صنعتی شرکت می‌کنند.

عطایی‌پور سطح برگزاری مسابقات ملی مهارت را در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سه روز برگزار می‌شود و هریک از پروژه‌های طراحی شده توسط تیمی از داوران برگزیده کشور امتیازدهی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی سال 2015, احمدرضا مولاپور از گیلان در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت و در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه موفق به کسب مدالیون شد.

وی حضور جوانان در عرصه آموزش مهارتی و شرکت در مسابقات ملی مهارت را فرصتی مناسب برای جوانان و خانواده‌های آنها عنوان کرد و گفت: مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ظرفیت مناسبی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان دارند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان از نظر ظرفیت مهارت آموزی در بین 6 استان برتر کشور قرار دارد.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads