کد خبر: 103036 - تاریخ: شنبه، 30 ژانویه 2016 - 23:24

تکرارِ تکراریِ تاریخ/ ظلم دیروز به شهید بهشتی، امروز آیت‌الله جنتی را نشانه گرفته است

ابراهیم افشاری

بسیار ساده‌لوحانه است که تخریب یک چهره تأثیرگذار در نظام آن‌هم نزدیک به انتخابات را بدون برنامه‌ریزی و غرض‌ورزی دانست.

به گزارش خوبان:  ابراهیم افشار در یادداشتی نوشت:

تخریب چهره افراد تأثیرگذار در کشور توسط دشمن به یکی از کثیف‌ترین شیوه‌ها برای زیر سؤال بردن و کمرنگ کردن جایگاه آنان در بین مردم تبدیل‌ شده که هر چه به زمان‌های حساس و مانورهای مهم نظام همچون انتخابات نزدیک‌تر شویم این هجمه تبدیل به تمسخر می‌شود که متأسفانه باید گفت بسیاری از روی بی‌اطلاعی به همکاری و همراهی این سناریوی دشمن‌شاد کن روی می‌آورند.

بسیار ساده‌لوحانه است که تخریب یک چهره تأثیرگذار در نظام آن‌هم نزدیک به انتخابات را بدون برنامه‌ریزی و غرض‌ورزی دانست که متأسفانه بسیاری از مسئولان نیز بدون اولویت‌بندی برای حفظ و ارتقای نظام سهواً و گاهی عمداً با انتقادهای ناجوانمردانه، همراهی و حتی گاهی لیدری هجمه‌ها را عهده‌دارند.

هجمه‌هایی که ناخودآگاه ما را یاد مظلومیت شهیدی می‌اندازد که امام پس از شهادتش فرمودند: آنچه من راجع به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و مظلومیت ایشان در این کشور بود. مخالفین انقلاب، افرادی که بیشتر متعهدند، مؤثرتر در انقلاب‌اند، آن‌ها را بیشتر مورد هدف قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت و البته قابل‌تأمل در انتقادات ناجوانمردانه مطرح‌شده زمانی نمود پیدا می‌کند که همراه با زیاده‌خواهی این بزرگواران برای رسیدن به برخی اهداف ازجمله بده بستان سیاسی اخذ رأی جناحی می‌شود که مثال عینی این ماجرا را می‌توان به مجموعه اتفاقات و هجمه‌های تحمیلی به مهره کلیدی و تأثیرگذار نظام و البته شورای نگهبان یعنی آیت‌الله جنتی آن‌هم پس از تصمیم هیئت نظارت در عدم‌تأیید صلاحیت‌ها داوطلبین ورود به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برای تغییر موضع و مسامحه شورای نگهبان به جهت تقلیل رد صلاحیت شده‌ها عنوان کرد.

تمامی این هجمه‌های تمسخرآمیز به یاران واقعی نظام و رهبری همچون آیت‌الله جنتی در حالی اتفاق می‌افتد که به دلیل سلامت زندگی سیاسی و اجتماعی این افراد به‌هیچ‌وجه نتوانستند از طریق موارد اخلاقی و اقتصادی آن‌ها را زیر سؤال برده و یا حتی اشاره‌ای ازاین‌دست به آنان کنند زیرا یاوران انقلاب از محدود افرادی هستند که در برهه‌ها و آزمون‌های مختلف نظام همواره وفای به عهد با امام و آرمان‌های او و شهدا را بر مصلحت‌اندیشی و دنیاطلبی و تغییر رفتار ترجیح دادند.

با توجه به رویکرد صبورانه و بی‌تفاوتی شخصیت‌های تأثیرگذار و وفادار به‌نظام همچون عمار رهبری به این دست از حملات، همواره شاهد شکست پروژه نفوذ به بدنه نظام و انقلاب بودیم.

و باید گفت یکی از بزرگ‌ترین دلایل مظلومیت بهشتی، اصرار و پافشاری او بر دفاع از خط امام در برابر خط نفاق بود. به همین خاطر بود که انواع و اقسام تهمت و افترا را به او نسبت می‌دادند، اما هرگز کسی ندید که بهشتی زبانش را به خاطر اعتراض و پاسخگویی به آن اتهامات بگشاید. به بهشتی گفتند: «این روزها حملات دشمنان به شما بسیار شدید شده است، تبلیغات زیادی برای متهم کردن و زیر سؤال قرار دادن شما به راه افتاده است، برای مقابله با این توطئه‌ها اقدامی بکنید» خندید و گفت: «حیف است وقتمان را صرف این چیزها بکنیم. بالاخره یک روز ملت همه‌چیز را خواهد فهمید…».

نکته مستتر در پروژه نفوذ از طریق تمسخر و فشار سریالی به افراد تأثیرگذار نظام هوشیاری ملت ایران این است که شاید از روی ناآگاهی اندکی موج‌سواری کنند ولی هرگز نظام و وفادارانش را به کس و چیزی ترجیح نداده و سنگر ولایت را خالی نگذاشتند و بنابر این پند ارزنده بت‌شکن تاریخ مبنی بر “هر وقت دشمن از شما تعریف کرد در درستی راهتان شک کنید” دشمنی دشمن با عماران انقلاب همچون آیت‌الله جنتی و بهشتی را صحه بر سیره عملی وی در برهه‌های مختلف نظام دانستند و امیدواریم که فردا نشود روزی که همانند امروز از مظلومیت عماران انقلاب سخن گوییم.

منبع:آستان خبر

انتهای پیام/2454


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads