کد خبر: 112070 - تاریخ: دوشنبه، 30 می 2016 - 09:00

تصمیم جهادی نماینده سابق مجلس

«محمداسماعیل کوثری» فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: با پایان یافتن دوره نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه می‌روم

ببه گزارش خوبان به نقل از دفاع پرس، «محمداسماعیل کوثری» فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: با پایان یافتن دوره نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه می‌روم تا به‌صورت مستشاری تجارب دوران دفاع مقدس و فرماندهی در لشکر 27 محمد رسول الله(ص) را به مدافعان حرم منتقل کنم و در کنار آنان در عملیات‌ها حضور داشته باشم.

وی اضافه کرد: کمک به مظلومین و مستضعفین را وظیفه خود می‌دانیم.

کوثری در خصوص سرنوشت سردار جاویدالاثر “احمد متوسلیان” اولین فرمانده یگان 27 محمد رسول الله(ص) عنوان داشت: با شناختی که بنده از ویژگی‌های روحی و اخلاقی این سردار بزرگوار دارم، بعید می‌دانم که ایشان در قید حیات مادی باشند و به احتمال زیاد به شهادت رسیده‌اند. و این سوال را باید از وزیر دفاع پرسید که بر اساس چه مدارکی فرموده‌اند که ایشان زنده است.

محمداسماعیل کوثری سال 58 مبنی بر دستور امام خمینی(ره) در رابطه با خودکفایی آماده کار کشاورزی در دماوند شد؛ اما وقتی از حمله ضدانقلاب به پاوه و گنبد با خبر شد، به پادگان ولی‌عصر(عج) تهران مراجعه کرد تا به پاوه اعزام بشود اما به دلیل نبودن وسیله نقلیه در سپاه ماندگار شد تا اینکه برای نخستین بار برای مقابله با ضدانقلاب به مهاباد و نقده‌ رفت و در آنجا با اصغر وصالی آشنا شد. نخستین آشنایی او با محمدابراهیم همت که در یک روز یعنی 12 فروردین سال 34 به دنیا آمده‌اند، در سپاه منطقه 7 (کرمانشاه) صورت گرفت. همت آن وقت مسئول امور فرهنگی و تبلیغات سپاه منطقه 7 بود. وی سپس مسئولیت عملیات سپاه کرج را برعهده گرفت. ورود کوثری به لشکر محمد رسول‌الله(ص) مربوط به عملیات بیت‌المقدس است. زمانی که احمد بابایی، فرمانده گردان مالک از او خواست در عملیات به او کمک کند. او در اواخر سال 61 مسئول عملیات سپاه 11 قدر شد و سپس معاونت عملیات سپاه تهران را برعهده گرفت. کوثری پس از شهادت همت در سال 62 و عباس کریمی در عملیات بدر در سال 63، با دستور محسن رضایی به عنوان فرمانده لشکر معرفی شد.

 

انتهای پیام/445


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads