کد خبر: 120793 - تاریخ: جمعه، 30 سپتامبر 2016 - 13:59

امام جمعه موقت رشت:

بی‌حجابی خلاف شأن خانواده مسلمان است/ مردم ایران باید سرمایه عاشورا را حفظ کنند

امام جمعه موقت رشت وضعیت حجاب در خیابان‌های شهر را نامناسب خواند و افزود: بی‌حجابی خلاف شأن خانواده مسلمان بوده و خانواده‌ها باید عزتمند باشند و حیا در جامعه رعایت شود.

به گزارش خوبان،حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: کسانی که باتقوا هستند شیطان نمی‌تواند به قلب و روح آنها نفوذ کند.

وی با بیان اینکه خداوند به بندگان انواع نعمت‌ها را می‌دهد، افزود: انسان باید قدر این نعمت‌ها را بداند، زیرا اگر ناسپاسی کنیم این نعمت‌ها سلب می‌شود.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه اگر مردم کفران نعمت کنند خداوند امنیت را از جامعه می‌گیرد، تصریح کرد: مردم در گذشته با همدیگر زندگی می‌کردند اما اکنون تکنولوژی و موبایل آنها را از هم دور کرده است.

وی وضعیت حجاب در خیابان‌های شهر را نامناسب خواند و افزود: بی‌حجابی خلاف شأن خانواده مسلمان بوده و خانواده‌ها باید عزتمند باشند و حیا در جامعه رعایت شود.

صدیق‌عربانی طلاق در جامعه را ناشی از برخی رفتارهای خلاف شأن دانست و اظهار کرد: در گیلان به ازای سه عقد یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

وی در ادامه به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: آل سعود ادعای خادم حرمین می‌کند اما مسلمانان را در یمن به خاک و خون کشیده و این رژیم از اسلام بویی نبرده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه زندگی برخی از افراد در جامعه بدون دروغ نمی‌چرخد، ادامه داد: ممکن نیست دروغ از مسلمان سر بزند.

وی با بیان اینکه در جامعه برخی از افراد بدون شام شب را سر می‌کنند اما عده‌ای حقوق‌های نجومی می‌گیرند، افزود: هنوز پس از سال‌ها از جنگ برخی خانواده‌ها بازگشت فرزندان خود را به انتظار نشسته‌اند اما عده‌ای به دنبال دنیای خود هستند.

صدیق‌عربانی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی مسؤولان و مردم باید مقاومت داشته باشند، تصریح کرد: مؤمن دارای نشانه‌هایی است و باید این نشانه‌ها در او مشخص باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: شهادت امام حسین (ع) شعله‌ای در جان شیعیان انداخته و هزاران حوادث پس از کربلا اتفاق افتاد اما هیچ‌کدام نتوانسته عاشورا را به فراموشی بکشاند.

خطیب موقت رشت با تصریح بر اینکه زینب (س) بزرگ‌ترین مصیبت را تحمل کرد، یادآور شد: مردم ایران باید سرمایه عاشورا را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مردم بحرین و یمن شعار «زیر بار ذلت نمی‌رویم» را سر می‌دهند، خاطرنشان کرد: سالروز حرکت امام راحل به پاریس را داریم و انقلاب اسلامی به رهبری ایشان به پیروزی رسیده است.

صدیق‌عربانی در ادامه به سالروز بزرگداشت سالمند اشاره کرد و گفت: مستمری بازنشستگان کم است و از مسؤولان می‌خواهم نسبت به ترمیم مستمری‌بگیران اقدام کنند.

وی با گرامیداشت هفته ناجا، گفت: لباس نیروی انتظامی را دوست دارم، این نیرو حافظ اسلام بوده و امنیت موجود مرهون تلاش نیروهای انتظامی است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه گاهی نیروهای انتظامی آماج تهمت هستند، یادآور شد: مردم باید قدردان پلیس باشند و رعایت مقررات و قوانین به معنای قدردانی از پلیس است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: نسل جدید جامعه با بازگشایی مدارس در حال تربیت هستند و مربیان باید در این زمینه تلاش ویژه داشته باشند.

صدیق‌عربانی با بیان اینکه با توجه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی جایزه صلح نوبل را به آنها می‌دهند، گفت: نیروهای مسلح تجهیزات نظامی را در داخل طراحی کرده و می‌سازند و اگر دشمنان بخواهند به کشور طمع داشته باشند آنها را به نابودی می‌کشانند.

انتهای پیام*565


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads