کد خبر: 116418 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 آگوست 2016 - 17:10

معاون جهاد کشاورزی گیلان:

برداشت مکانیزه برنج در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت مکانیزه برنج در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام می‌شود، گفت: اجرای طرح مکانیزاسیون در استان گیلان، تحول بزرگی در کاهش زمان کاشت برنج ایجاد کرده است.

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز ظهر امروز در جلسه ستاد برداشت مکانیزاسیون کشور که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی گیلان برگزار شد با تاکید بر اینکه گیلان سومین استان کوچک کشور است، اظهار داشت: گیلان 435 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، سطح زیر کشت دارد.

وی با بیان اینکه  91 درصد از زراعت گیلان کشت برنج است، گفت: استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد که در سال گذشته 150 هزار هکتار از این اراضی به‌صورت مکانیزه برداشت شده است و امسال این میزان به 170 هزار هکتار افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه به کمک مکانیزاسیون در سال زراعی جدید تقویم دوره کاشت از 47 روز به 31 روز کاهش یافته است، تصریح کرد: اجرای طرح مکانیزاسیون در کاهش زمان کاشت برنج در استان انقلابی ایجاد کرده است.

جهانساز با تاکید بر اینکه گیلان در خط اعتباری اول، دوم  و سوم به تفکیک هر کدام بالغ بر 40 میلیارد تومان در بحث مکانیزاسیون بخش کشاورزی جذب کرده است، افزود: در سال جدید نیز 53 میلیارد تومان اعتبار برای استان اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در زمان حاضر 96 درصد از اراضی شالیزاری گیلان در مرحله خوشه‌دهی هستند، تصریح کرد: به‌دلیل بارندگی‌های اخیر، برداشت برنج در اراضی شالیکاری استان به تأخیر افتاد.

جهانساز با تاکید بر اینکه با مکانیزاسیون در کشت محصول برنج، سختی‌ها در این حوزه کاهش یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 170 هکتار از اراضی شالیکاری گیلان به‌صورت مکانیزه برداشت شود.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads