کد خبر: 115837 - تاریخ: دوشنبه، 25 جولای 2016 - 12:54

رئیس اتحادیه چایکاران:

بخش عمده مطالبات چایکاران شمال باقی مانده است

رئیس اتحادیه چایکاران کشور با بیان اینکه از لحاظ کمیت و کیفیت در تولید امسال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم گفت: چهار پنجم مطالبات چایکاران شمال باقی مانده است.

به گزارش خوبان، ایرج هوسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آن دسته از کشاورزان که تا 15 اردیبهشت در باغ چای محصول خود را برداشت کرده‌اند مطالبات خود را که معادل یک پنجم کل مطالبات بود دریافت کرده‌اند و از آن تاریخ به بعد مطالبات چایکاران  باقی مانده است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور با اشاره به افزایش تولید محصول چای گفت: از لحاظ کمیت و کیفیت در تولید امسال بین 25 تا 30 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

هوسمی تصریح کرد: سالانه 126 هزار تن مصرف چای کشور است در حالی که سالانه بالغ بر 100 هزار تن چای قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  50 درصد از باغات چای رها شده و حدود 4000 هکتار به‌صورت ویلا در آمده است، اظهار کرد: متأسفانه کشاورز چایکار مورد بی‌مهری مسؤلان  قرار گرفته است در حالی که بستر برای افزایش تولید و  تلاش چایکار میسر است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور با بیان اینکه جای گلایه برای کشاورز چایکار باقی مانده است، اظهار داشت: مطالبات چایکاران باید مورد توجه مسؤلان قرار گیرد تا کشاورز با دلگرمی در باغ چای جهت شکوفایی و پویایی اقتصادی کشور تلاش کند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads