کد خبر: 115782 - تاریخ: یکشنبه، 24 جولای 2016 - 18:24

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

بالغ بر ۱۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی گیلان در سایت بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: ۱۷۶۹ واحد تولیدی و صنعتی در گیلان به‌منظور درخواست تسهیلات برای تکمیل طرح ، تأمین سرمایه در گردش و افزایش ظرفیت واحد‌های خود در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خوبان، طهمورث لاهوتی ظهر امروز در اولین سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با رویکرد تولید اظهار داشت: نگاه و حساسیت دولت به صنایع کوچک و متوسط در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با بیانات مقام معظم رهبری حساسیت بیشتری به خود گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اعلام کرد: با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در کشور و استان اقدامات موثری در حوزه صنایع کوچک و متوسط در استان و کشور صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود نقدینگی و نیازمندی به تامین منابع مالی در جهت راه اندازی و افزایش ظرفیت در واحدها از عمده مشکلات واحدها در نواحی کوچک و متوسط است افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دولت، دولت خود را در تأمین این منابع مکلف دانسته است.

لاهوتی با اشاره به قبول مسؤلیت سازماندهی و شناسایی اطلاعات واحدها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این سازمان با راه‌اندازی سامانه بهین یاب در راستای ثبت نام واحدها برای دریافت تسهیلات مطرح شده از سوی دولت اقدامات موثری انجام داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه تا به امروز 1769 واحد تولیدی و صنعتی گیلانی در سایت بهین یاب ثبت نام کرده‌اند افزود: این واحد‌های تولیدی و صنعتی در گیلان به‌منظور درخواست تسهیلات برای تکمیل طرح ، تأمین سرمایه در گردش و افزایش ظرفیت واحد‌های خود در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه پرونده 1324 واحد از تعداد واحد‌های مذکور مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: از میزان مذکور 351 واحد تولیدی به بانک‌های عامل معرفی و 143 واحد تولیدی به مرحله عقد قرارداد با بانک‌ها رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اعلام کرد: امید است با حمایت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مذکور مسیر روشنی رو به سوی توسعه واحدهای استان گشوده شده و مدیران واحدها بهره‌برداری لازم را در این طرح داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت شرکت‌ شهرک‌های صنعتی ایران حمایت از سرمایه‌های کوچک و متوسط در نواحی صنعتی و خارج از نواحی صنعتی است گفت: تلاش‌های زیادی برای تأمین منابع مالی واحدها در زمینه‌های مختلف فرا بورس، افزایش توزیع کالا در بازارهای خارج از کشور، صادرات و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در خوشه‌های مختلف صنعتی در کشور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان خاطرنشان کرد: استفاده از این طرح ها موجب می‌شود تا رویکرد تامین منابع مالی در واحدها غیر از بانک‌ها باشد و بانک به‌عنوان یک گزینه در تامین منابع مالی در واحدها تلقی شود.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/4616


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads