کد خبر: 122631 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 اکتبر 2016 - 09:21

فرمانده پلیس‌راه گیلان خبر داد

بارش برف و کولاک در محور اسالم‌ ـ‌ خلخال/ گردنه حیران آستارا سفیدپوش شد

فرمانده پلیس‌راه گیلان از بارش برف و کولاک شدید در محور اسالم‌ به خلخال خبر داد و گفت: رانندگان از سفر غیرضروری در این محور خودداری کنند.

به گزارش خوبان، مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اظهار کرد: از صبح امروز بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان باریدن گرفت.

وی با بیان اینکه در گردنه حیران‌ آستارا به اردبیل بارش برف است، افزود: در محور اسالم به خلخال بارش برف شدیدتر بوده و به دلیل وزش باد در این منطقه کولاک ایجاد شده است.

فرمانده پلیس‌راه گیلان با تأکید بر اینکه رانندگان از سفر غیرضروری در محور مذکور خودداری کنند، تصریح کرد: در صورتی که سفر رانندگان در محور اسالم به خلخال ضروری است باید با شرایط زمستانی باشد.

وی به همراه داشتن زنجیر چرخ را یکی از الزامات مهم در شرایط زمستانی دانست و گفت: اگر چه اکنون زنجیر چرخ در محور مذکور ضرورتی ندارد اما بهتر است به فراخور نوع خودروها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رستگار دقت در رانندگی را امری مهم و ضروری خواند و یادآور شد: اکنون بیشتر محورهای گیلان شرایط زمستانی به خود گرفته و برای جلوگیری از حوادث رانندگی رعایت مقررات ضامن سلامتی است.

وی بقیه محورهای گیلان را دارای شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بارش باران شرایط خاص و ویژه‌ای را ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، بارش نخستین برف پاییزی همراه با کولاک صبح امروز ارتفاعات و منطقه کوهستانی اره‌چاک اشکورات رحیم‌آباد رودسر را نیز سفیدپوش کرده است.

اکنون به دلیل بارش شدید باران در جلگه و برف و کولاک در ارتفاعات گیلان، دمای این استان کاهش محسوس یافته و شرایط زمستانی پیدا کرده است.

انتهای پیام/216


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads