کد خبر: 115847 - تاریخ: دوشنبه، 25 جولای 2016 - 15:12

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان؛

بارزترین و جامع‌ترین شاخصه مدیریتی در حکومت اسلامی امانت‌داری است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه فتنه 88 اوج خیانت به انقلاب، امام(ره)، امنیت کشور و بیت‌المال بود، خاطرنشان کرد: برخی در فتنه 88 منافع فردی و حزبی را به منافع ملی ترجیح دادند که خیانت بزرگی به کشور و مردم است.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقداد در این شهر اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه 53 نهج‌البلاغه وظایف مدیران، کارگزاران و مسؤولان نظام اسلامی در سطوح مختلف عبادی، مدیریتی، اقتصادی و سیاسی را به خوبی تبیین و تشریح کرد.

وی با بیان اینکه علی‌(ع) در نامه خود مراعات تقوای الهی، ایثار و فداکاری در راه خداوند و پیروی از فرامین الهی را جزو وظایف مهم کارگزاران نسبت به خداوند می‌داند، افزود: نزدیک‌ترین راه رسیدن به تقوا عدالت است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بر اساس بینش قرآنی افرادی از هدایت و سعادت الهی برخوردار می‌شوند که اهل تقوا باشند، ادامه داد: در حاکمیت اسلامی مدیران و کارگزاران باید صالح، حق‌گرا و مردمی انتخاب شوند.

وی گفت: امیرالمؤمنین(ع) خداترسی، مخالفت با هواهای نفسانی و پرهیز از حرام‌خواری را جزو وظایف کارگزاران و مسؤولان نسبت به خود و خودسازی می‌دانند.

به گفته معتمد، علی‌(ع) به‌کارگیری و استخدام افرادی که خط فکری ستمگران و حاکمان را تقویت می‌کنند و مروج فساد، فسادزدگی و روحیه اشرافی و رفاه اترافی هستند را ممنوع دانسته و مدیران چاپلوس را از عوامل تزلزل در پایه‌های حکومت اسلامی معرفی می‌کنند.

وی پرکار بودن، کم مؤونه بودن و کم‌هزینه بودن را از شاخصه‌های مدیران علوی دانست و افزود: مدیران باید به تداوم دین، دینداری و حکومت دینی بیندیشند و کسانی که هزینه‌های غیر متعارف به حکومت اسلامی تحمیل می‌کنند دچار نوعی خیانت به بیت‌المال می‌شوند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه فتنه 88 اوج خیانت به انقلاب، امام(ره)، امنیت کشور و بیت‌المال بود، خاطرنشان کرد: برخی در فتنه 88 منافع فردی و حزبی را به منافع ملی ترجیح دادند که خیانت بزرگی به کشور و مردم است.

وی با اشاره به اینکه افراد مذکور می‌دانستند امام خمینی(ره) حفظ انقلاب را واجب و از اوجب واجبات بر می‌شمردند، یادآور شد: امروز برخی از عناصر ساختارشکن فتنه که به دنبال این بودند تا جمهوریت را در مقابل اسلامیت انقلاب قرار دهند به دلیل آلودگی‌های سیاسی، اقتصادی و اعتقادی امروز در خارج از کشور کشف حجاب می‌کنند و همراه و همسو با دشمنان ملت به جنگ این کشور آمده‌اند.

معتمد بر اساس بینش علوی، بارزترین و جامع‌ترین شاخصه مدیریتی در حکومت اسلامی را امانت‌داری دانست و تصریح کرد: فتنه‌گری در جامعه اسلامی نوعی بی‌عدالتی و ظلم است.

وی اضافه کرد: بی‌عدالتی، مقابله با ارزش‌ها و اصول انسانی و دشمنی با سلامت روحی و تعادل روانی افراد و جامعه محسوب می‌شود در حالی که انقلاب اسلامی برای اجرای حدود الهی شکل گرفته و تداوم انقلاب نیز در گرو اجرای عدالت اجتماعی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: حکومت و حاکمیت اسلامی در عصر غیبت، نیابتی از امام معصوم و اجرای عدالت عمل به سیره و اندیشه معصوم بوده بنابراین در حکومت اسلامی، ملاک و مشروعیت اشخاص و مسؤولیت‌ها و منصب‌ها، اهتمام و جدیت در اجرای حدود الهی و عدالت است.

انتهای پیام/4656

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads