کد خبر: 112863 - تاریخ: شنبه، 11 ژوئن 2016 - 19:36

در پی حملات به تأثیر برای انتقاد از سخنان حجت الاسلام رفیعی:

این فرهنگ یک شبه و در فصل گرما و لب دریا منحط نشده، بلکه ریشه در سلسله ای دارد که متولیان فرهنگش در خوابند

یادداشت بهاره مقدم

اگرچه حجت الاسلام رفیعی امروز رسما از مردم گیلان عذرخواهی نموده و اذعان داشته اند که هدفشان توهین و تخریب نبوده اما متذکر می شویم که رفتار بزرگان تربیتی نظام آن هم در عرصه خطیر امر به معروف و نهی از منکر تاچه حد زیر ذره بین است.

به گزارش خوبان، بهاره مقدم مدیر مسئول پایگاه تحلیلی خبری تأثیر نوشت:

امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که طلبه جوان، علی خلیلی برای ادای آن جانش را گذاشت.
نه منکر وضعیت اسفبار سطح فرهنگ کشوریم و نه می توانیم نسبت به برخی اظهار نظرهای شتابزده بی تفاوت باشیم.
نه قصد آن داریم که بافرافکنی اصل ماجرای اینکه باید در حوزه فرهنگ کاری کرد کارستان را مخدوش نماییم و نه می توانیم از روحیه آزرده جوانانی بگذریم که گمان می برند به آن ها توهین شده.

اگرچه حجت الاسلام رفیعی امروز رسما از مردم گیلان عذرخواهی نموده و اذعان داشته اند که هدفشان توهین و تخریب نبوده اما متذکر می شویم که رفتار بزرگان تربیتی نظام آن هم در عرصه خطیر امر به معروف و نهی از منکر تاچه حد زیر ذره بین است.

بنابراین بکوشیم با برخی اقوال مردم را دین زده نکنیم و با توجه به مقتضیات زمانه معارف ناب را به ضمیر مستعد جوانانمان تزریق کنیم.
ناگفته نماند آنچه خیلی ها از آن امروز، انحطاط فرهنگی یاد می کنند ثمره اقداماتی است که در دهه هفتاد به بدنه کشور وارد شد و متاسفانه کم کاری بسیاری از نهادها این آتش را برافروخته نگاه داشت.

بدحجاب یا بی حجاب، این جماعت از کره ای دیگر وارد سیاره ما نشده اند، کالبد شکافی کنیم در حوزه، دانشگاه، شورای انقلاب فرهنگی، نهاد امر به معروف و نهی از منکر و دولت و سایر دستگاه های مربوطه چگونه عمل کرده ایم که حاصلش امروز چنین سرباز زده.

فراموش نکنیم  تمام آحاد جامعه در بستر همین نظام شکل گرفته اند پس همان وقتی که برای فرزند کوچکمان که به تازگی وارد مهد شده و با حرکات موزون برایمان شیرین زبانی می کند، کف می زنیم، همان وقتی که با نوجوانانمان پای ماهواره ساعت ها سریال های مثلث عشقی میبینیم. همان وقتی که دل به دل اردوهای مختلط دانشجویی فرزندانمان می دهیم، باید به خاطر بسپاریم که این فرهنگ یک شبه و در فصل گرما و لب دریا منحط نشده، بلکه ریشه در سلسله ای دارد که متولیان فرهنگش در خوابند.

بنابراین از این پس اگر کسی خواست نسبت به وضعیت فرهنکی ایران اعتراضی کند، پیکان حملاتش را نخست به سوی مسئولین بگیرد و سپس با شکیل ترین عبارات، واجب خدا را، که همانا امر به معروف و نهی از منکری است که لازمه بقای نظام اسلامی به شمار می رود، ادا کند.

 

انتهای پیام/416


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads