کد خبر: 117940 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 آگوست 2016 - 17:52

استاندار گیلان ؛

استکبار با ماهیت انقلاب اسلامی مشکل دارد

استاندار گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار ایران اسلامی در تحولات منطقه و جهان گفت: استکبار دست از سر انقلاب بر نمی‌دارد و با ماهیت انقلاب اسلامی مشکل دارد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم آغازین هفته دولت که در گلزار شهدای رشت برگزار شد, ضمن تبریک به‌مناسبت هفته دولت اظهار داشت: خدا را شاکریم در نخستین دقایق هفته دولت این توفیق را پیدا کردیم در محضر شهدای هشت سال دفاع مقدس, شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به دفاع از کشور در خارج از مرزها می‌پردازند، بیان کرد: شهدای مدافع حرم از حرم مطهر اهل بیت(ع) پاسداری می‌کنند.

نجفی با اشاره به اینکه هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر مزین شده است، اظهار کرد: هفته دولت بهانه‌ای است که مسئولان عملکرد و اقدامات خود را مرور و ارزیابی کنند و آن را به مردم برسانند.

وی تصریح کرد: استان گیلان در بخش‌های مختلف اجتماعی, سیاسی, عمرانی,کشاورزی,گردشگری, صنعتی و خدماتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بی‌انصافی است که به عملکرد دولت فقط در ایام هفته دولت بپردازیم، مطرح کرد: اگر شرایط دولت در 6 ماه دوم سال 92 را بررسی کنیم می‌توانیم عملکرد دولت را قضاوت کنیم.

نجفی بیان کرد: در گذشته ذخیره گندم در کشور و گیلان 5 تا 6 روز بود ولی امروزه ذخیره گندم به حداکثر مقدار خود رسیده و واردات گندم نداریم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اقتصاد کشور را یک اقتصاد بیمار عنوان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی مربوط به سال‌های گذشته است و از گذشته به امروز به ارث رسیده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تورم کشور به 43 درصد رسیده بود، مطرح کرد: تورم 43 درصد اقتصاد بیمار کشور را به مرگ می‌رساند ولی امروز تورم به کمتر از 9 درصد رسیده است.

نجفی با اعلام اینکه سال 91 قیمت نفت به مقدار 42.5 درصد کاهش یافته بود، اظهار کرد: میزان درآمد کشور در سال 91 حدود 43 درصد کاهش یافته بود و افزایش تورم را در سطح کلان کشور داشتیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه در گذشته در بخش بین‌الملل شرایط کشور نگران کننده بود، عنوان کرد: امروزه اکثر مذاکرات دنیا با حضور ایران انجام می‌شود.

استاندار گیلان از افتتاح 1187 پروژه در هفته دولت خبر داد و مطرح کرد: اعتبارات پروژه‌های هفته دولت نسبت به سال گذشته بیش از 304 میلیارد تومان افزایش یافته است که اعتبارات امسال بیش از 700 میلیون تومان آن مربوط به بخش خصوصی است.

نجفی میزان صادرات نفت کشور را 2 میلیون و 800 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: میزان صادرات نفت در بدو ورود دولت به کمتر از یک میلیون بشکه نفت رسیده بود و امروز اعلام می‌کنیم در حال عبور از تحریم‌ها هستیم و موفقیت مذاکرات هسته‌ای را پشت سر می‌گذاریم و البته می‌دانیم استکبار دست از سر انقلاب بر نمی‌دارد و با ماهیت انقلاب مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه باید پروژه‌ها به اطلاع و آگاهی مردم برسد، اظهار کرد: مدیران و مسئولان باید به بهانه افتتاح پروژه‌های مختلف در بین مردم حاضر شوند و شعار امسال هفته دولت, دولت و ملت با گام‌های استوار و همراه با امید است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads