کد خبر: 120367 - تاریخ: یکشنبه، 25 سپتامبر 2016 - 12:17

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان:

استان گیلان کمترین نرخ رشد جمعیت را در کشور دارد

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان گفت: ۸۰ درصد از خانواده‌ها تمایل دارند یک فرزند داشته باشند و استان گیلان کمترین نرخ رشد جمعیت را در کشور دارد.

به گزارش خوبان، رضا جعفری صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی خانواده که در سالن همایش اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: همه ما مدیون و مرهون خانواده هستیم و 3 نهاد دین, دولت و خانواده در هویت ملی و انسجام اجتماعی تاثیر گذارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گیلان جایگاه دین را در جامعه ما مشخص دانست و مطرح کرد: مشروعیت حکومت ما از دین عجین شده است و دین امروزه در رفتار و نگرش ما عجین شده است.

جعفری با بیان اینکه خانواده در سخت ترین دوران تاریخ به کمک فرهنگ و تمدن ایران آمد، تصریح کرد: در دورانی که رضاه شاه دستور به کشف حجاب داد خانواده حجاب را گرامی داشت.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گیلان خانواده را جعبه سیاه یک جامعه عنوان کرد و گفت: سلامتی روانی و اجتماعی جامعه مدیون بنیاد خانواده است و خانواده یک مفهوم جهان شمول است.

وی شکل‌گیری سرمایه انسانی و توسعه انسانی جامعه امروز را ناشی از بنیاد خانواده دانست و بیان کرد: امروزه بنیاد خانواده با آسیب‌هایی مواجه شده است که همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید با مشارکت هم از آسیب‌های خانواده جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه امروزه نقصان را در کانون خانواده ایرانی مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: امروزه اشتغال زنان نسبت به جامعه سنتی بیشتر شده است و حمایت و پشتیبانی از اشتغال زنان به‌خوبی مدیریت نشد و با اشتغال زنان خلأ نیز در بنیاد خانواده به‌وجود آمد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه امروزه در بنیاد خانواده با فرسایش مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: باید تغییری در نگرش مردان در حمایت از زنان داشته باشیم.

جعفری مشکل بی‌حرفی را یکی از جدی‌ترین مشکلات امروز خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: 23 میلیون نفر در ایران بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند و مدت زمان ارتباط اعضای خانواده‌ با یکدیگر در شبانه روز به 15 دقیقه رسیده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه امروزه خانواده‌ها دچار انقباض شده‌اند، بیان کرد: 80 درصد از خانواده‌ها تمایل دارند یک فرزند داشته باشند و استان گیلان کمترین نرخ رشد جمعیت را در کشور دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads