کد خبر: 118181 - تاریخ: شنبه، 27 آگوست 2016 - 17:34

مدیرکل ارشاد گیلان:

استان گیلان رتبه دوم کشور را در انتشار روزنامه دارد/افزایش ۷۰ درصدی انتشار کتاب در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از وجود ۲۸۴ مطبوعه و ۳۴ گروه نمایشی در گیلان خبر داد و گفت: استان گیلان رتبه دوم کشور در انتشار روزنامه را دارد.

به گزارش خوبان، فیروز فاضلی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان همواره محل پرورش نخبگان و استانی فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه هر موقع که اهالی فرهنگ دچار مشکل می‌شدند عرصه گیلان برای هنرمندان و اهالی هنر گشوده بود، مطرح کرد: گیلان نخستین استانی است که 4 کنسولگری در آن بوده و تبادل فرهنگی و هنری خوبی با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در زمان دولت یازدهم اقدامات فرهنگی مناسبی در گیلان انجام شده است، تصریح کرد: امروز نهادهای فرهنگی در گیلان به خوبی فعال هستند.

فاضلی از حضور 284 مطبوعات و 34 گروه نمایشی در گیلان خبر داد و گفت: در استان گیلان همه با همدلی و همبستگی تلاش می‌کنند و با حمایت‌های استاندار، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی از افزایش 70 درصدی انتشار کتاب در گیلان خبر داد و گفت: انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان 56 درصد و کتاب‌های دینی 25 درصد رشد داشته و ناشران فعال 29 درصد افزایش داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جایگاه گیلان را در عرصه روزنامه، رتبه دوم کشور عنوان کرد و گفت: با 9 روزنامه بعد از تهران در جایگاه دوم قرار داریم.

فاضلی با بیان اینکه 334 کانون تبلیغاتی در گیلان وجود دارد، مطرح کرد: تعداد قاریان گیلانی در سال 92 حدود 600 نفر بود ولی اکنون 4 هزار قاری قرآن در گیلان داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه تعزیه گیلکی به‌عنوان سومین زبان تعزیه در کشور شناخته شد، خاطرنشان کرد: از تعزیه حضرت علی اکبر رونمایی شد و در زمان مدیریت من 35 شاخص در گیلان انجام شده است.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads